נמשכת הסערה הפוליטית בעקבות התבטאותו של יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט, לפיה הוא יסרב פקודה באם יתבקש לפנות יהודים מתיישבים מבתיהם ביהודה ושומרון. בליכוד - אך גם במפלגות המרכז והשמאל נמתחת היום ביקורת חריפה על הדברים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"סרבנות סודקת את יסודות הצבא, המדינה והדמוקרטיה", אמרה יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחולון. "צה"ל אינו תוכנית כבקשתך והוא פועל על פי הנחיות ממשלה שנבחרת כחוק בידי העם". באותו האירוע התייחס לדברים גם שר החינוך גדעון סער מהליכוד ואמר: "אלו הם דברים חמורים מאוד. מנהיג לא יכול לומר לציבור לסרב פקודה. אסור לאיש ציבור לעשות זאת".

אין תמונה
בנט. חולל סערה

למתקפה החריפה על דברי בנט הצטרף הבוקר גם ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי ("יש עתיד"). "דבריו הם בגדר שערורייה", אמר פרי באירוע שבתרבות ברמת גן. "בנט הוא קצין צה"ל, ואסור היה לו בשום אופן לקרוא לסירוב פקודה - גם אם זה משרת אותו פוליטית. אסור לערב פוליטיקה בערך הקדוש של ציות לפקודות והגנה על ביטחוננו".

את הביקורת המשיך הבוקר גם השר משה (בוגי) יעלון. "אמירתו של בנט היא אמירה לא אחראית, שמשמעה היתר לסרבנות", אמר יעלון באירוע המשותף עם פרי בר"ג. "מי שאומר אמירה שכזו אינו יכול להיות שותף להנהגה. מי שרוצה להיות שותף לממשלה, צריך לחזור בו ממתן ההיתר, אפילו בקריצה, לסירוב פקודה".

"מעשה מגונה". יחימוביץ' (צילום: AP, חדשות)
יחימוביץ'. "מרי אזרחי" | צילום: AP, חדשות

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס להתבטאותו של בנט - בראיון שישודר הערב בחדשות סוף השבוע.  "זה חמור מאוד", אמר נתניהו. "עתיד המדינה מושתת על הצבא ועל מילוי פקודות", הוסיף והדגיש: "אני אומר דבר פשוט: מי שיידבק בסרבנות - לא יישב בממשלתי".