שביעות רצון ב"ישראל ביתנו" מהאיחוד עם הליכוד, תחת רשימת "הליכוד ביתנו" בבחירות הקרובות. סגן שר החוץ דני איילון אומר הבוקר כי הוא לא הופתע מהמהלך החשאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן - ובירך עליו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"היה ברור שלאחר הבחירות, שתי המפלגות ישובו לכנן ממשלה של המחנה הלאומי", אמר איילון באירוע שבתרבות בראשון לציון, והסביר את המניעים מאחוריו: "לאור האיומים במזרח התיכון, אין לישראל את הפריווילגיה להתנסות בהרפתקאות ובהנהגות לא מנוסות".

אתמול התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן לאיחוד עם הליכוד, בריאיון מיוחד לדני קושמרו ב"אולפן שישי". הא דחה את הטענות לפיהן הסכים עם נתניהו על רוטציה לתפקיד ראש הממשלה, אך לא הסתיר את שאיפותיו לעתיד. "כל פוליטיקאי רוצה להיות ראש ממשלה", אמר. "אין לי אובססיה לזה, אבל זאת המטרה".

גרסה לא אחידה. דני אילון (צילום: איי פי)
דני איילון. מברך | צילום: איי פי

ליברמן נשאל אודות הפרסומים לגבי הסכם בינו לבין נתניהו לפיו בשנה הרביעית לממשלה, בהנחה שתהיה כזאת, יכהן כראש ממשלה. "חד וחלק זה לא נכון, אני תומך בראש הממשלה נתניהו לקדנציה מלאה", הכחיש שר החוץ נמרצות. על פי מתווה ההסכם שהושג עם ראש הממשלה, יוכל ליברמן לבחור באחד משלושת התפקידים הבכירים: שר החוץ, שר הביטחון ושר האוצר. "אין ספק שהנטייה הטבעית שלי היא להישאר במשרד החוץ וכנראה שזה מה שיהיה".

"אין לי אובססיה להיות ראש ממשלה אבל זאת המטרה"

שר החוץ נשאל לגבי השאיפות הפוליטיות האישיות שלו ולא הכחיש כי ברצונו להגיע בסופו של יום לשלטון. "כל חייל חייב לשאוף להיות רמטכ"ל, וגם כל פוליטקאי רוצה לעמוד בסופו של דבר בראש המערכת", הבהיר ליברמן.

יהיה מספר 2 של נתניהו, ליברמן (צילום: חדשות 2)
יהיה מספר 2 של נתניהו, ליברמן | צילום: חדשות 2

ליברמן דחה את הטענה לפיה המהלך לאיחוד המפלגות היה מונע מפחד ממהלך דומה של מפלגת מרכז-שמאל חדשה. "השיחות התחילו לפני שנה, לא אחרי משפט אולמרט ולא אחרי יאיר לפיד", טען יו"ר ישראל ביתנו. "עצם העובדה שזה לא הודלף מעידה על האמון בין שני האנשים ועל היכולת לנהל את העניינים כמו שצריך".

לדבריו, למרות המהלך הפוליטי שעשוי להפוך אותו לשותף הבכיר בממשלה הבאה, אין בכוונתו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה במטרה שיכריע בעניין התיק שעדיין עומד נגדו בפרקליטות. "את כל הפניות, ההבהרות והעדויות נתתי, הכדור כרגע לא במגרש שלי", הדגיש.

הליכוד וישראל ביתנו מתאחדות - סיקור מיוחד:

ליברמן: "המיזוג נרקם כבר לפני חודשיים"

האיחוד צפוי לגרוף 47 מנדטים

התנגדות בליכוד: ההסכם יחסל אותנו

נתניהו וליברמן: "האיחוד הוא מה שהעם בישראל רצה"

תגובות זועמות בשמאל ובמרכז: "הליכוד שבר חזק ימינה"

הזוג המוזר: ההיסטוריה של ליברמן ונתניהו

מתנגדי האיחוד: דורשים הצבעה חשאית