לפני כשבועיים סערה המערכת הפוליטית בעקבות הצהרתו של יושב-ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, שקבע כי יעדיף להישלח לכלא - ובלבד שלא ייאלץ להשתתף בפינוי יישובים. ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את הדברים והתחייב כי מי שדבק בסרבנות לא יהיה שותפו לקואליציה שיקים, אם ינצח בבחירות. אלא שהבוקר נשמעה אמירה חריפה בהרבה דווקא מצד איש מפלגת השלטון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

משה פייגלין, יושב-ראש קבוצת "מנהיגות יהודית" שדורג במקום ה-23 ברשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, התייחס בתכנית "העולם הבוקר" לדברים שאמר בנט. כשנשאל כיצד הוא עצמו סבור שיש לנהוג אם תינתן ההוראה לפנות יישובים סיפק סיפק תשובה שאינה משתמעת לשתי פנים.

"סרבנות (במקרים כאלה) היא חובה", הוא קבע באופן נחרץ - והוסיף לכך תימוכין מהמקורות: "רק בשבוע שעבר קראנו את פרשת המיילדות העבריות שלא צייתו לפקודה של פרעה. לפעמים זו חובה לא לציית".

ממטה ההסברה של הליכוד-ביתנו נמסר בצהריים כי "ראש הממשלה מתנגד לעקירה ואין לו שום כוונה לפנות יישובים. דבריו של פייגלין בעניין הסרבנות אינם מייצגים והם מנוגדים לעמדתו של נתניהו והליכוד-ביתנו. אנו רואים בסרבנות תופעה מסוכנת, הפוגעת במדינה, בצה"ל - וגם במחנה הלאומי. היא נותנת לגיטימציה לסרבנות משמאל, שעלולה לסכן גם את מפעל ההתיישבות".

נתניהו: "עתיד המדינה מושתת על מילוי פקודות"

בריאיון מיוחד שהעניק לחדשות 2 התייחס נתניהו להתבטאותו של בנט ואמר: "זה חמור מאוד. עתיד המדינה מושתת על הצבא ועל מילוי פקודות. אני אומר דבר פשוט: מי שיידבק בסרבנות - לא יישב בממשלתי".

"אנו נמצאים 30 יום לפני הבחירות", המשך ראש הממשלה והסביר: "מבחינתי, מדובר בזמן טוב לומר את דעתי כדי שהציבר יכיר את עמדותיי".