אין תמונה
המודעה נגד בנט

מאז שעות הבוקר עוסקים בליכוד-ביתנו במלוא המרץ בהורדת המודעות נגד בנט מהאינטרנט, ובהגשת תלונה רשמית ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית אליקים רובינשטיין, וכל זאת במטרה לנתק את המודעה מכל קשר לליכוד. אלא שבדיקה מלמדת, כי האדם האחראי על הפצת המודעה הוא לא אחר ממשה איפרגן - פעיל ליכוד בולט בירושלים, שאף משובץ במקום ה-96 ברשימת המפלגה לכנסת. במודעה הוצג בנט מאחורי גדר תיל בגטו ועם טלאי צהוב במודעה תחת הכיתוב: "הגטו היהודי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

לאחר הפרסומים על הדמות שעומדת מאחורי המודעות, הוחלט בליכוד-ביתנו להדיח את איפרגן מהרשימה. "איפרגן שאישר שעמד מאחורי ההודעה סירב לבקשת הליכוד להסירה מאתרי האינטרנט ולכן החלה התנועה לפעול להדחתו", נמסר מהליכוד. "בעקבות הפניה למשטרה אנו מאמינים שהנושא ייחקר וייחשפו לציבור מניעיו האמיתיים של איפרגן והסיבה לפירסום המודעה הפוגענית". 

איפרגן לא הצליח להיכנס לכנסת מטעם מחוז ירושלים, ובאורח פרדוקסאלי הוא האלמוני שח"כ אופיר אקוניס מהליכוד-ביתנו ביקש "לחשוף". ראוי לציין היא איפרגן לא צלח את הכניסה לרשימה הריאלית למפלגה וממוצב ברשימה הכוללת כמתבקש על פי החוק. אין הדבר מעיד על מעורבות רשמית של הליכוד במעשה.

איפרגן היה בין המתנגדים מקרב חברי הליכוד לתנועת מנהיגות יהודית בהנהגתו של משה פייגלין, ובעבר אף כתב מאמר חריף באתר "ליכודניק" ובו הוא העלה חשש כי הרצח הפוליטי הבא עלול להגיע מהליכוד, אם תתאפשר כניסה של "השוליים של הימין הקיצוני" למפלגה. "בשוליים האלה נמצאת הכת של פייגלין שהסתננה לליכוד, כת ששפתה רוויה באלימות ועונה למאפיינים הכהניסטים-רדיקליים המאפיינים את הפושע הפוליטי", כתב
איפרגן בעבר.

אין תמונה
הקרב נמשך. בנט ונתניהו

"בנט, אחי, מה נלחצת?"

במקביל, "תומכי הליכוד - קמפיין השטח", קבוצת דף הפייסבוק שהעלתה את קמפיין "הטלאי הצהוב" נגד בנט, כתבה בדף הפייסבוק שלה כי בכוונתה להמשיך ולהתריס נגדו.

"בנט, אחי, מה נלחצת? אתה מפחד שההייטקיסטים שבוחרים בך יתחרטו כשנספר להם שבקולם הם מכניסים את אורית סטרוק לכנסת? אם מזה אתה מפחד חכה לחשיפות הבאות בהן נציג ראיות שלפיהן תכננת ב-2008 להתמודד בליכוד 'של נתניהו' במחוז חיפה. כן, אותו נתניהו המשוקץ שאתה משמיץ בבחירות האלה", כותבים בקבוצה.

הליכוד-ביתנו היום: "מגנים ומביעים שאט נפש"

במטה ההסברה של הליכוד-ביתנו מיהרו להכחיש היום כי אנשיהם עומד מאחורי המודעה, ואף קראו לבנט להגיש תלונה במשטרה בגין הסתה. "אנו מגנים ומביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע המופיע באתר", נמסר. "לתנועת הליכוד אין כל קשר לאתר 'ליכודניק' וכל המתפרסם שם הוא על אחריותם בלבד".

במקביל, סגן יושב ראש מטה ההסברה של הליכוד, חבר הכנסת אופיר אקוניס, פנה במכתב רשמי ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, וקרא לבצע בדיקה במטרה לחשוף מי עומד מאחורי המודעה. גם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה לרובינשטיין, בבקשה להסיר את המודעה ולמנוע הופעות של מודעות עם תוכן שמזכיר את השואה בעתיד.

אופיר אקוניס (צילום: חדשות 2)
התלונן. ח"כ אקוניס | צילום: חדשות 2

"בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה"

הטענה המרכזית העומדת מאחורי המודעה היא שהצבעה לנפתלי בנט מקבעת את הציבור הציוני-דתי כפלח אזרחים המשתייכים למפלגה סקטוריאלית, שרק תמנע את "ההשתלבות" שלהם בחברה.

"60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל. 60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה, ל'מפלגה של הדתיים'", נכתב במודעה האנונימית.