אין תמונה
המודעה נגד בנט

עליית מדרגה במסרים השליליים המפיצים גורמים המזוהים עם הליכוד נגד יושב ראש "הבית היהודי" נפתלי בנט: לאחר הקמפיין שהציג אותו כסרבן, בימים האחרונים הופצה ברשת מודעה שעל גביה מתנוססת תמונתו של בנט מאחורי גדר תיל תחת הכיתוב: "הגטו יהודי בראשות נפתלי בנט".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

הטענה המרכזית העומדת מאחורי הקמפיין, שעושה שימוש במרכיבים הלקוחים מהשואה, היא שהצבעה לנפתלי בנט מקבעת את הציבור הציוני-דתי כפלח אזרחים המשתייכים למפלגה סקטוריאלית, שרק תמנע את "ההשתלבות" שלהם בחברה.

"60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל. 60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה, ל'מפלגה של הדתיים'", נכתב במודעה האנונימית.

"מתנגדים למפלגות דתיות כמו בנט"

"מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל" כתבו יוזמי המודעה. "בליכוד יש יותר חברי כנסת דתיים ומסורתיים מאשר בבית היהודי!". על המודעה לא חתום אף גורם רשמי מהליכוד, בדומה למודעות שפורסמו בשבוע שעבר בעיתונים, אולם היא פורסמה באתר "ליכודניק", וכן בקבוצת הפייסבוק: "תומכי הליכוד - קמפיין השטח".

מפעילי קבוצת הפייסבוק כתבו בתגובות לביקורות שהופיעו בעמוד הרשמי של הקבוצה כי "אנחנו קוראים את כל התגובות ורוצים להבהיר - נפתלי בנט איש מצוין, אבל בתור חובשי כיפה סרוגה אנחנו מתנגדים בתוקף למפלגות דתיות כמו בנט וכמו ש"ס. אין להן מקום בישראל של שנת 2013, בשביל זה התערינו בחברה בישראלית - באקדמיה, בבתי המשפט, בהיי-טק ובצבא. מי שרוצה מפלגה כלל-ישראלית מאמינה שתשמור על הארץ, שיצביע לאלקין, חוטובלי, פייגלין ונתניהו. אנחנו אומרים לבנט: די להתבדלות!".

בנט הגיב בתדהמה למודעה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אחיי בליכוד, מה קרה לכם?".

אקוניס: הליכוד מביע שאט נפש מהפרסום המזעזע

ח"כ אופיר אקוניס, סגן מטה ההסברה של הליכוד, הגיב לידיעה בגלי צה"ל, ואמר כי "הליכוד מביע שאט נפש מן הפרסום המזעזע. אני מודיע כהודעה רשמית כי המודעה הזו איננה על דעתנו ואיננה קשורה לליכוד. אנו מגנים אותה ומבקשים מהשופט רובינשטיין, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לחשוף מי עומד מאחוריה".

ממטה ההסברה של מפלגת הליכוד-ביתנו נמסר בתגובה: "אנו מגנים ומביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע המופיע באתר 'ליכודניק' וקוראים לנפתלי בנט להגיש תלונה על הסתה במשטרה כדי שניתן יהיה לברר מי עומד מאחורי הפרסום. לתנועת הליכוד אין כל קשר לאתר 'ליכודניק' וכל המתפרסם שם הוא על אחריותם בלבד".