אין תמונה
המודעה נגד בנט

המודעה שהופצה ברשת ומציגה את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מאחורי גדרות תיל של גטו, עוררה סערה והובילה לחילופי האשמות בין בנט לגורמים בליכוד. במודעה, שבין היתר פורסמה באתר "ליכודניק", מוצג בנט עם טלאי צהוב מאחורי גדר תיל ונכתב: "הגטו היהודי". בנט האשים את הליכוד בפרסום וכתב: "אחיי בליכוד, מה קרה לכם?", ואילו במפגלה גינו את המודעה, אך גם רמזו שמדובר ב"ספין" שפוגע בהם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן (הליכוד-ביתנו) קרא בעמוד הפייסבוק שלו לבנט לגלות רגישות לניצולי השואה. "המודעה עושה שימוש נלוז ושפל בשואה ופוגעת בזכרה המקודש, פוגעת בליכוד, ומסייעת פוליטית לך ולרשימתך", כתב. הוא גם רמז שמדובר בספין של אנשי בנט: "אם מכל זה לא אכפת לך, לפחות תגלה רגישות לניצולי השואה, כי יש דברים שלא עושים על גבם ספינים ופוליטיקה".

במטה ההסברה של הליכוד-ביתנו מיהרו להכחיש כי אנשיהם עומד מאחורי המודעה, ואף קראו לבנט להגיש תלונה במשטרה בגין הסתה. "אנו מגנים ומביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע המופיע באתר", נמסר. "לתנועת הליכוד אין כל קשר לאתר 'ליכודניק' וכל המתפרסם שם הוא על אחריותם בלבד".

מי עומד מאחורי המודעה?

אין תמונה
ח"כ כרמל שאמה-הכהן

באתר ליכודניק הבהירו כי "לא מדובר במודעה רשמית של הליכוד, אלא של פעילי שטח". אריק זיו, מפעיל האתר, אמר: "האתר הוא גורם עסקי המפרסם כל דבר הקשור בדרך זו או אחרת למפלגת גוש הימין".

במקביל, סגן יושב ראש מטה ההסברה של הליכוד, חבר הכנסת אופיר אקוניס, פנה במכתב רשמי ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, וקרא לבצע בדיקה במטרה לחשוף מי עומד מאחורי המודעה.

גם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה לרובינשטיין, בבקשה להסיר את המודעה ולמנוע הופעות של מודעות עם תוכן שמזכיר את השואה בעתיד.

"בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה"

אין תמונה
נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי

הטענה המרכזית העומדת מאחורי המודעה היא שהצבעה לנפתלי בנט מקבעת את הציבור הציוני-דתי כפלח אזרחים המשתייכים למפלגה סקטוריאלית, שרק תמנע את "ההשתלבות" שלהם בחברה.

"60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל. 60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה, ל'מפלגה של הדתיים'", נכתב במודעה האנונימית.