תגובות מהירות במגרש הפוליטי. פריימריז בעבודה (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
תגובות מהירות במגרש הפוליטי. פריימריז בע | צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

במקביל לפרסום רשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19 בכנס המפלגה בבית ברל, כבר החלו לזרום התגובות לתוצאות מהיריבה הגדולה - הליכוד, שהגדירה את הרשימה כ"שמאלנית קיצונית". מנגד גם יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון הגיב וניבא כי שלי יחימוביץ' דווקא תחבור לראש הממשלה נתניהו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

בתגובה רשמית של היריבים בליכוד הוגדרה רשימת מפלגת העבודה כ"שמאלנית קיצונית". "הרשימה של מפלגת העבודה משקפת את היושבת ראש יחימוביץ' שהצביעה לחד"ש", טענו שם, "זו רשימת שמאל קיצוני שתמכה בהתלהבות בהתנתקות, שהעלתה את החמאס בעזה, ועכשיו עלולה להביא את עזה לתוך ירושלים ולמבואות פתח תקווה".

חבר הכנסת אופיר אקוניס מן הליכוד הצטרף גם הוא להתקפות. "זו רשימת שמאל קיצונית", ציין גם אקוניס "מה שמאחד אותם זו דהירה לקווי 67', חלוקת ירושלים וחזרה לכלכלה ריכוזית ומיושנת. זו בעצם חד"ש בחזות אחרת", הזכיר גם אקוניס דמיון למפלגה המעורבת.

במפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שעל פי מרבית ההגדרות מתמודדת מול מפלגת העבודה על הנהגת גוש המרכז-שמאל מסרו כי "מפלגת העבודה הציגה הבוקר רשימה ראויה למפלגת שמאל, המשלבת פנים חדשות עם אנשי מנגנון ותיקים". אחרי המחמאות הוסיפו ביש עתיד - "המפה הפוליטית מתבהרת היום לקראת יום הבוחר - בימין המובהק הליכוד ביתנו, בשמאל המובהק העבודה ובמרכז המפה הפוליטית - יש עתיד".

מנגד, גם משמאל הגיבו לתוצאות. עם היוודע תוצאות הפריימריז בעבודה, מסר יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון "חיבוק ומברוק לנבחרים במפלגת העבודה". מיד אחר כך הוא הוסיף - "נכונה בפניהם משימה בלתי אפשרית - למנוע מיושבת ראש מפלגתם, שלי יחימוביץ' להכנס עם נתניהו לקואליציה. יש רק דרך אחת להצליח במשימה הזאת - להצביע מרצ", פסק גילאון באופן חד משמעי.

הפריימריז בעבודה - הסיקור המלא:

יחימוביץ': "נביס את נתניהו ואיווט"

הפנים החדשות של מפלגת העבודה

"רשימת העבודה היא שמאל קיצוני"

העבודה בחרה: "נחליף את השלטון"

נמנום וניסיונות זיוף במגזר הערבי