אחרי פרסום הרכב רשימת המפלגה לכנסת, הגיעה יושבת-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', אל המטה המיוחד שהוקם בבית-ברל ונשאה נאום חריף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ועמיתיו בצדה הימני של המפה הפוליטית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אתמול פורסם דוח העוני", אמרה יחימוביץ' בפתח דבריה. "שוב ראינו את מה שאנחנו יודעים, שהוא מה שאנחנו נלחמים עליו בכל הכוח: אנשים קמים בבוקר לעמל יומם והולכים לישון בגב שפוף. אנשים עובדים ונשארים עניים. זו חרפה שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה".

העשירייה הראשונה (צילום: חדשות 2)
העשירייה הראשונה | צילום: חדשות 2

על ראש הממשלה דיברה: "אומרים לנו שלנתניהו יש ניסיון. אלה התוצאות שלו. אנחנו לא רוצים יותר את הניסיון הרע הזה, שמפרק את החברה הישראלית, מחליש אותה ויוצר פערים בלתי נסבלים בין עניים מאוד לעשירים מאוד. זו מדיניות שמפוררת את החברה הישראלית ומחסלת את מעמד הביניים, ואחראית לה ממשלה מתרברבת בצמיחה שלא זולגת למעמד הביניים".

לקראת הקרב האמיתי על השלטן אמרה יחימוביץ': "נשארו לנו 52 ימים לעבוד ולגייס יחד את כל הכשרון העצום ואת כל כוחות הנפש והאנרגיות. אנחנו נעשה הכל: נצליח להביס את בנימין נתניהו ואיווט ליברמן ונחליף את השלטון".

המשך רשימת העבודה
המשך רשימת העבודה | צילום:

הרכב הרשימה: הרצוג בראש, אופנהיימר ונועם שליט בחוץ

תוצאות הפריימריז מהווים ניצחון גדול למחנה של יושבת-הראש, שלי יחימוביץ'. במקום הראשון אחריה זכה יצחק (בוז'י) הרצוג, ואחריו יתר חברי הסיעה המכהנים.

לא מעט פנים חדשות הצליחו להתברג במקומות הראשונים. הראשונה, היא העיתונאית מרב מיכאלי שהפתיעה וזכתה במקום החמישי ברשימה. מיכאלי שזכתה במקרים רבים להתנגדותה של יו"ר המפלגה יחימוביץ', ידועה בשל דעותיה המוצקות. בין התבטאויותיה, זכורה היטב קריאתה של מיכאלי לאימהות בישראל "שלא לשלוח את הילדים לצבא, מאחר והממשל לא עושה דבר בכדי לסיים את הכיבוש". כמו כן, זכורה גם הופעתה בלבוש תחתון במחאה על השיח שהתנהל בעניין משפטו של הנשיא לשעבר משה קצב, בעת שהגישה את מהדורת החדשות המקומיות.

עמיתה למקצוע, מיקי רוזנטל, דורג ב-13. הישג נאה רשמו גם מנהיגי המחאה החברתית: סתיו שפיר דורגה במקום ה-9 ואיציק שמולי במקום ה-12.

באירוע החגיגי שנערך בבית ברל, זמן קצר אחרי חשיפת התוצאות, אמר מזכ"ל העבודה, חיליק בר: "למי שלא היה ברור עד עכשיו, אין ספק שאנו נחליף את השלטון", הוא קרא וזכה לתשואות בקהל - שאף השיב: "ביבי הביתה".

המשך רשימת העבודה
המשך רשימת העבודה | צילום:

אמש נסגרו הקלפיות בשיעור הצבעה של 58% מבין 60,424 מתפקדי העבודה. תחילה התכוונו במפלגה לקיים את הפריימריז בהצבעה ממוחשבת, אולם אחרי השיבושים הקשים שנרשמו בתחילת השבוע בבחירות הפנימיות בליכוד הוחלט להימנע מסיכונים מיותרים ולערוך את הבחירות בטפסים.

הפריימריז בעבודה - הסיקור המלא:

יחימוביץ': "נביס את נתניהו ואיווט"

הפנים החדשות של מפלגת העבודה

"רשימת העבודה היא שמאל קיצוני"

העבודה בחרה: "נחליף את השלטון"

נמנום וניסיונות זיוף במגזר הערבי