בשעות האחרונות ראש הממשלה בנימין נתניהו ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו אביגדור ליברמן, מגבשים יוזמה לפיה ש"ס תוכל להיות בממשלה, אפילו עם לפיד: על פי התכנית המתגבשת, תהיה הסכמה עם יושב ראש "יש עתיד" על השוויון בנטל, כזאת שתהיה בדרך שלו - מרחיקת לכת, אך עם הצבעה ידועה מראש של ש"ס נגד התכנית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לפי התכנית, ש"ס תיכנס לקואליציה אבל עם הסכמה של כל שותפי הקואליציה, לפיה ש"ס תצביע נגד התכנית לשוויון בנטל. למעשה, זו הדרך של נתניהו וליברמן להגיע לממשלה רחבה שש"ס תהיה בתוכה תוך כדי עקיפת המחסום שש"ס ולפיד לא יסכימו על אותה תכנית לגיוס חרדים.

שלושת ראשי ש"ס השר אריאל אטיאס, השר אלי ישי ואריה דרעי, אומרים שאי אפשר להרכיב ממשלה בלי מפלגתם. עם זאת, במפלגה יש לחץ רב בשל הרצון הגדול להיות בתוך הממשלה. במקביל, בש"ס מנסים להבין כיצד המפלגה לא גדלה בבחירות וקיבלה עוד מנדטים וכן האם הקמפיין היה שגוי.

ליברמן עצמו רמז לעניין במהלך ישיבת סיעתו היום. "אין לי ספק שגם המפלגות החרדיות מבינות שאי אפשר להמשיך ככה וצריך להתגמש", הבהיר השר לשעבר. "אני מציע לכל המפלגות שרואות את עצמן שותפות להגדיר מהו מכנה משותף, כי גם מפלגות שאתה מסכים איתן על נושא פנים, לאו דווקא אתה מסכים איתן בכל הנוגע למדיניות חוץ ולהיפך, אנו לא פוסלים אף מפלגה".

בהכנת הידיעה השתתפה סיון רהב-מאיר