חיים רמון קורא לראשי מפלגות המרכז-שמאל בישראל להתאחד, זאת בתגובה לאיחוד המפתיע אמש של מפלגות הליכוד וישראל ביתנו. "לאור תחושת החירום, המרכז והשמאל צריכים להתלכד ולהעמיד בראשם את האיש או האישה הטובה ביותר שמתאימה לראשות הממשלה", הדגיש רמון בריאיון לאולפן שישי. הוא סירב למסור שם של ראש מפלגה או מועמד כזה או אחר, והבהיר כי אם המועמדים הפוטנציאלים "לא מבינים את זה אז הם לא יוכלו להנהיג".

"היתה לנו ארבע שנים ממשלה של ימין קיצוני עם חרדים ומתנחלים ועכשיו זה ברור - מה שהולך להיות לנו, בלי מסכות, זו ממשלת ימין קיצונית מכל הבחינות", המשיך. "זה יהיה קרב אחרון על דמותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו רוצים למנוע ממשלה שתוביל אותנו למדינה דו לאומית וקפיטליזם הכי חזירי שהיה פה, ברית עם אג'נדה ימנית קיצונית".

גם הוא הביע פליאה על המהלך של נתניהו וליברמן: "אם היית אומר לי לפני שבוע שליברמן וביבי יהיו ביחד ויקימו את הביבימן הזה, הייתי אומר שזה לא ייתכן, לא ידענו שזה עומד להתרחש וזה נראה לנו משונה". רמון ציין כי מה שעומד על לשון המאזניים זה עתידה של ישראל - ימין קיצוני מול מרכז שמאל, והזהיר מאפשרות שלא תהייה מפלגת מרכז-שמאל מאוחדת גדולה.

שר האוצר שטייניץ: "שהמשילות תהיה מובהקת"

גם שר האוצר יובל שטייניץ התייחס למפץ הפוליטי וטען כי הוא מכיר את אופציית האיחוד עם ישראל ביתנו מזה מספר חודשים: "זה מהלך נכון, ויפה שהעניין לא דלף - יש תובנה ברורה, נתניהו צריך להנהיג את המדינה". הוא ציין כי המהלך לא הגיע כתוצאה מתוצאות סקר.

"בעד איחוד מפלגות". שטייניץ (צילום: חדשות 2)
"בעד איחוד מפלגות". שטייניץ | צילום: חדשות 2

שר האוצר תמך בעמדתו של רמון ורמז כי הוא מסכים שמפלגות השמאל והמרכז צריכות להתאחד גם הן: "אני תמיד בעד משילות, נמאס מהפירוד של המפלגות - פיצולים על פיצולים, צריך לחזור למפלגות של 50-40 מנדטים, אנחנו בעד איחוד רשימות". בתגובה לשאלה האם יכהן כשר האוצר גם בקדנציה הבאה הוא סירב להגיב: "אני אמלא תפקיד מאוד משמעותי גם בממשלה הבאה".

הליכוד וישראל ביתנו מתאחדות - סיקור מיוחד:

ליברמן בריאיון לאולפן שישי: "כל פוליטיקאי רוצה להיות רה"מ"

ליברמן: "המיזוג נרקם כבר לפני חודשיים"

האיחוד צפוי לגרוף 47 מנדטים

התנגדות בליכוד: ההסכם יחסל אותנו

נתניהו וליברמן: "האיחוד הוא מה שהעם בישראל רצה"

תגובות זועמות בשמאל ובמרכז: "הליכוד שבר חזק ימינה"

הזוג המוזר: ההיסטוריה של ליברמן ונתניהו

מתנגדי האיחוד: דורשים הצבעה חשאית