הגידו "כן" לזקן! סיסמת הבחירות הישנה של מפא"י ההיסטורית בראשות דוד בן גוריון עשתה קאמבק מדהים ובלתי צפוי לפני 7 שנים, בבחירות 2006. מדינת ישראל הצביעה בהמוניה "כן" בקלפי וזיכתה את המפלגה החדשה "קדימה" ואהוד אולמרט בשלטון, אבל גם שלחה לממשלה את מפלגת הגמלאים, שהגיעה משום מקום וזכתה ב-7 מנדטים. וגם: מנחם בגין היה מתהפך בקברו - הליכוד הגיע לשפל הגדול בתולדותיו עם 12 מנדטים, והכוכב החדש ליברמן המריא עם 11.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

זו הייתה אחת ממערכות הבחירות המוזרות בתולדות ישראל. לאחר שראש הממשלה אריאל שרון ביצע את תוכנית ההתנתקות מעזה ועזב את הליכוד, הוא הקים את המפלגה החדשה "קדימה" וזמן קצר לאחר מכן נפל למשכב. ממלא מקומו אהוד אולמרט ירש אותו, והוביל את המפלגה הצעירה לניצחון גדול, אך הרבה פחות מהמצופה בסקרים עם 29 מנדטים בלבד. זה הספיק לו כדי להרכיב את הממשלה החדשה, שכללה את מפלגת העבודה שהנהיג אז עמיר פרץ. הוא שמר על כוחה עם 19 מנדטים והתמנה זמן קצר לאחר מכן לשר הביטחון, בצעד שעורר ביקורת רבה בציבור.

לממשלת אולמרט נכנס גם אביגדור ליברמן, שהביא את מפלגת הימין הקטנה "ישראל ביתנו" להישג גדול עם 11 מנדטים, אך פרש ממנה בהמשך עקב התנגדותו לתהליך "אנאפוליס" שנוהל מול הפלסטינים. לממשלה נכנסו גם הגמלאים שהפתיעו וזכו ל-7 מנדטים, וש"ס ששמרה על כוחה עם 12 מנדטים. זו הייתה הממשלה הראשונה בה מונה שר ערבי-מוסלמי: ראלב מג'אדלה ממפלגת העבודה מונה לשר המדע, התרבות והספורט.

ישראל בוחרת לאורך השנים - צפו בתזכורות:

היזכרו בבחירות 2003: הקדנציה האחרונה של שרון

היזכרו בבחירות 1999: שחר של יום חדש?

היזכרו בבחירות 1996: הלכנו לישון עם פרס, קמנו עם נתניהו