לאחר הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון האליזה שבצרפת, ולפיה השר הפורש משה כחלון הודיע באופן מפורש כי יישאר במפלגת הליכוד ועל רקע פרסום הסקר שלפיו התמודדות בבחירות עתידה להניב לו 20 מנדטים, נודע ששר התקשורת והרווחה שוקל ברצינות הקמתה של מפלגה חדשה שתהווה אלטרנטיבה למפלגת השלטון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשיחות סגורות סיפר כחלון למקורביו שהמצע הפוליטי שהוא שוקל להוביל, אם תוקם המפלגה - הוא ימין מדיני ושמאל חברתי. נראה כי מצד אחד, כחלון מעוניין להקים סיעה שתתחרה במפלגת השלטון - אך לא רוצה להיתפס כמי שעזב את הליכוד ו"בגד" בראש הממשלה נתניהו. "אני תומך במאה אחוזים במצע הכלכלי של נתניהו", אמר כחלון לפני כשבועיים. מסתמן, כי את האמירה הבעייתית הזו ינסה לפתור בטיעון שלפיו יוכל לגרום לאנשי שמאל להצביע למפלגתו והוא יביא אותם לאוריינטציה מדינית ימנית.

אולמרט ולבני נפגשו: "יש להחליף את השלטון"

במקביל, נפגשו הערב מנהיגי מפלגת קדימה לשעבר וקיימו ביניהם דיון שהוגדר על ידי גורמים המעורים בפרטים כ"חיובי". בתום פגישת השניים נודע, כי הצדדים הסכימו ביניהם כי "יש להחליף את השלטון הנוכחי", זאת "לנוכח המצב הקשה שאליו מדרדרת המדינה".

עוד הבטיחו, כי המגעים ביניהם יימשכו - אך לא התקבלה החלטה בנוגע לריצה משותפת בבחירות. עם זאת, האופציה של הקמת מפלגה משותפת עדיין קיימת. החלטה בנושא, ככל הנראה, תתקבל רק בסוף השבוע הבא, עם חזרתו של אהוד אולמרט מארה"ב.