ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מופתע מההידברות שהחלה בסוף השבוע בין יאיר לפיד, ציפי לבני ושלי יחימוביץ'. בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל אמר נתניהו לגולן יוכפז "זה דבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. מנסים להפיל אותי. יש להם מטרה אחת, להפיל את הממשלה בראשותי, ועל פי ניסיון העבר הם לא בוחלים בכל מיני אמצעים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"אין ספק שמפלגות השמאל ינסו להתאחד או לפני הבחירות, ואני לא מוציא מכלל אפשרות שיעשו זאת יום אחרי הבחירות", אמר ראש הממשלה. "אם נאמר את זה בצורה הכי בוטה, הדרך היחידה לגרום לימין להמשיך להיות בשלטון היא להצביע עבור הליכוד-ביתנו בראשותי. כל הצבעה אחרת מגדילה את הסיכוי שהשמאל יחזור לשלטון".

בתכנית "אולפן שישי" ששודרה בסוף השבוע קראה יו"ר התנועה ציפי לבני ללפיד ויחימוביץ' להיפגש עימה על מנת לאחד כוחות. כבר בשידור הזמינה אותה יו"ר העבודה לפגישה, ואתמול אישר גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי יצטרף לפגישה עם שתיהן. השלושה אמורים להיפגש במהלך היום.

"אני לא פוסל אף אחד מישיבה בממשלה בראשותי"

נתניהו לא מבדיל בין שלוש המפלגות: "יש שם גרעין של שתי מפלגות שמאל ברורות. בוודאי שהן שמאל, איזו שאלה? שמאל כלכלי מובהק, בשיטת יוון וספרד, לא מציע לחזור על זה כאן. שמאל שמוכן לעשות וויתורים, לרוץ לוותר, למסור שטחים היום כשהשטח הזה ייתפס בוודאות על ידי אירן ובאי כוחה".

"צריך לשבת יחד - כבר במוצאי שבת". לבני (צילום: חדשות 2)
לבני קוראת לאיחוד בסוף השבוע | צילום: חדשות 2

נתניהו נשאל כיצד הוא רואה את הממשלה הבאה. "קודם כל מה שיהיה זה ממשלה שמבוססת על ממשלת מפלגת שלטון גדולה, בראשות הליכוד, בראשות הדרך הכלכלית הביטחונית והמדינית שאני מציג. אני מניח שיהיו לזה שותפים, שלא צריכים להתנצל לבוחרים שלהם שהם רוצים אותי כראש ממשלה, אבל קיימת תמיד אפשרות שמי שרוצה להצטרף יוכל לעשות זאת. אני לא פוסל אף אחד".

על המגעים בין ראשי המפלגות אמר נתניהו כי לדעתו מנסים לפסול אותו מלכהן כראש הממשלה. "הם מתארגנים כדי להפיל אותי. הם רוצים להביא לכך שיהיה גוש חוסם של השמאל, ואם לא יהיה גוש חוסם, להביא באמצעים כאלה ואחרים (להפלת שלטונו), והיו דברים מעולם. לכן אני יכול להגיד לך מול המציאות הזאת שהולכת ומתבהרת, אפשר לעשות רק דבר אחד. מי שרוצה אותי כראש ממשלה יואיל להצביע עבורי".