הפגישה שתייצר גוש חוסם? לאחר הכרזתה של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' כי לא תשב בממשלת נתניהו ובעקבות קריאתה של יו"ר התנועה ציפי לבני אמש ב"אולפן שישי" לשיתוף פעולה בגוש המרכז-שמאל, תיאמו שלושת האישים פגישה משולשת, אך עדיין לא ברור מתי זו תתקיים, ייתכן שהיא תיערך עוד הלילה או מחר. לפי שעה השלושה מסרבים למסור פרטים נוספים על הפגישה ביניהם, והחליטו לקיים אותה ללא נוכחות תקשורתית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

מטרת הפגישה היא להביא להסכמה של שלושת מנהיגי המפלגות: האם אלה יקימו גוש חוסם לנתניהו במטרה למנוע ממנו את הרכבת הממשלה הבאה, או שיתחייבו שייכנסו לממשלה בראשות נתניהו כגוש אחד, ולא בנפרד עם מפלגות הימין.

אלא שלמרות הפגישה, נראה שמאמצי התיווך ביניהם לא יהיו פשוטים כלל. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" הצהירה יחימוביץ' כי תשמח לפגוש את לבני ולפיד, אך עם זאת שללה את האפשרות שתיכנס לממשלת נתניהו. "מההתחלה אמרתי שהתסריט שנשב בממשלת נתניהו הוא דמיוני. ביום חמישי האחרון הבהרתי לכל מי שחשב שזה יקרה, שזה לא יקרה. או שהעבודה תרכיב את הממשלה או שתנהיג את האופוזיציה", אמרה יושבת ראש העבודה וקראה גם ללבני להכריז שלא תסכים להצטרף לממשלת נתניהו.

"שמחתי לשמוע את קריאתה של לבני להיפגש, ומיד שלחתי לה הודעת טקסט בה כתבתי: 'שלום ציפי, אשמח להיפגש איתך בביתי כבר מחר בשעה 17:30'", אמרה יחימוביץ', שמבקשת לנצל את המומנטום בו נתניהו והליכוד נחלשים בסקרים. "יש לנו כאן רגע של הזדמנות מדהימה", הצהירה.

לעומתה, קרא יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד שלא לפסול אי ישיבה בממשלה מראש והבהיר כי לדעתו, יש לפעול להקמת "גוש יוזם" שיפעל יחד מתוך הממשלה, אפילו אם זו תהיה בראשות נתניהו. "במקום גוש חוסם בואו נקים גוש יוזם", אמר לפיד. לדבריו, הסקרים מראים כי נתניהו יהיה ככל הנראה מי שירכיב את הממשלה הבאה ולכן על שלוש המפלגות להתאחד ולהצטרף כגוש אחד לממשלה על מנת לקדם אינטרסים משותפים.

הליכוד נערך לאפשרות של איחוד: "ליכוד גדול מול כל השמאל"

הליכוד בקמפיין חדש מול גוש השמאל, הערב
הליכוד בקמפיין חדש מול גוש השמאל, הערב | צילום:

בתגובה למהלכים והמגעים בגוש המרכז-שמאל, הועלה הערב לדף הפייסבוק של הליכוד ושל רה"מ ויו"ר המפלגה נתניהו, באנר חדש שקורא ל"ליכוד ביתנו גדול מול גוש השמאל". "בליכוד ובישראל ביתנו מעריכים שלאור המגעים והעמדות של שלוש מפלגות השמאל, העבודה, התנועה, יש עתיד, הן תתאחדנה במוקדם או במאוחר, ויחד עם מרצ הן ימליצו בפני הנשיא על אחד מהם כמועמד גוש השמאל לראשות הממשלה", נמסר מהמפלגה.

"עקב כך, יש חשיבות גדולה עוד יותר לכמות המנדטים שתקבל רשימת הליכוד - ישראל ביתנו, כדי למנוע את הסיכון להנהגת המדינה ע"י גוש השמאל ולא ע"י המחנה הלאומי", נכתב בהודעה מטעם הרשימה המאוחדת.