הפנים החדשות: צעירים ועיתונאים (צילום: מתן חכימי, מאקו)
הפנים החדשות של מפלגת העבודה | צילום: מתן חכימי, מאקו

עד לא מזמן ובמיוחד אחרי עזיבתו של אהוד ברק, סברו רבים שמפלגת העבודה הגיעה לסוף דרכה. היום הצליחו תוצאות הפריימריז להפיח רוח חיים בגוויה הפוליטית שנותרה מגלגולה של מפא"י ההיסטורית והתחדשה ברשימה צעירה, רעננה ונשית - שלפי הסקרים, צפויה להיות השנייה בגודלה בכנסת ומובילת האופוזיציה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לצד חברי הכנסת הוותיקים, שובצו רבים מה"כוכבים" החדשים של העבודה במקומות שנחשבים ריאליים - זאת, בהתחשב בסקרים שמנבאים למפלגה 18-20 מנדטים בבחירות הקרובות. הראשונה שבהם היא העיתונאית מרב מיכאלי, שקטפה את המקום החמישי ששוריין לנשים. היא נחשבת מזוהה עם מחנהו של עמיר פרץ, אך למרות זאת - הצליחה לגבור על המועמדות מטעם שלי יחימוביץ'. במקום התשיעי והמפתיע התברגה "בוגרת" המחאה החברתית, סתיו שפיר, שבגיל 27 צפויה לזכות לכהונה ראשונה בכנסת.

מירב מיכאלי - מקום 4 (צילום: מתן חכימי, מאקו)
התברגה בראש הנשים במפלגה. מיכאלי | צילום: מתן חכימי, מאקו
הח"כ הוותיק והח"כית הצעירה. בן אליעזר וש (צילום: מתן חכימי, מאקו)
בקרוב ח"כ, כבר בגיל 27. שפיר | צילום: מתן חכימי, מאקו

במקום ה-14 ניצבת מיכל בירן, שם שככל הנראה לא אומר הרבה לציבור הרחב. בירן היא דוקטורנטית למדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, שהחלה כשמונתה ליושבת-ראש המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה. בשנים האחרונות שימשה בירן כעוזרת הפרלמנטרית של יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ'.

בירן התמודדה בפריימריז בתמיכתה של יחימוביץ', שבריאיון למגזין "דה-מרקר" תיארה אותה כ"בעלת כושר מנהיגות, כריזמה ואנרגיות שאפשר להקים איתן תחנת כוח... היא מנהיגה משמרת תוססת וערכית שגדלה כל הזמן. היא בחורה מבריקה והיא פוליטיקאית במובן הטוב של המילה: גם ערכית וגם בעלת יכולות".

אין תמונה
נציגת המשמרת הצעירה של המפלגה. בירן

סוגרות את רשימת 20 המועמדים - חברות הכנסת נדיה חילו ונינו אבסדזה, האחת שכבר כיהנה מטעם העבודה והשנייה - שערקה לשורותיה מקדימה.

נציג נוסף של הנהגת המחאה החברתית הוא איציק שמולי, שהתברג במקום ה-12 וככל הנראה הבטיח גם כן את כרטיס הכניסה לכנסת - בגיל 33. הוא התחייב כי גם כשימונה לח"כ ימשיך להתגורר בלוד, העיר שאליה העתיק את מקום מגוריו כחלק מפעילותו.

שוכר דירה בלוד. ח"כ שמולי (צילום: מתן חכימי, מאקו)
בקרוב ינאם גם מעל דוכן הכנסת. שמולי | צילום: מתן חכימי, מאקו

מפלגת העבודה צפויה להיות בכנסת הבאה גם בית ללא מעט עיתונאים שחצו את הקווים לפוליטיקה: פרט למיכאלי וליחימוביץ', נראה כי מיקי רוזנטל, שעד לפני כחודש וחצי עוד ישב באולפני ערוץ 10, יחליף בקרוב את כס המגיש בכורסת הח"כ. הוא קצר את המקום ה-13 והריאלי גם כן ברשימה.

ילמד להכיר את הכנסת - גם מבפנים. רוזנטל (צילום: חדשות 2)
ילמד להכיר את הכנסת - גם מבפנים. רוזנטל | צילום: חדשות 2

אישיות נוספת שעשתה דרכה לפוליטיקה מתחום אחרי לגמרי הוא ניצב בדימוס משה מזרחי, שדורג במקום ה-16 בפריימריז. מזרחי כיהן בין היתר כראש היאחב"ל - היחידה הארצית לחקירות פשעים בינלאומיים, וכן כראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה. מהתפקיד האחרון הוא הודח בעקבות טענות שעשה שימוש פסול בהאזנות סתר, ובין היתר היה מי שניהל את החקירות נגד עופר נמרודי ואביגדור ליברמן.

אין תמונה
מהמשטרה - לפוליטיקה. מזרחי

הפריימריז בעבודה - הסיקור המלא:

יחימוביץ': "נביס את נתניהו ואיווט"

הפנים החדשות של מפלגת העבודה

"רשימת העבודה היא שמאל קיצוני"

העבודה בחרה: "נחליף את השלטון"

נמנום וניסיונות זיוף במגזר הערבי