העימות האחרון בהחלט שנערך אמש ב"פגוש את העיתונות" עם דנה ויס, הגביר מחדש את העוצמה של מערכת הבחירות, עם אמירות מסעירות של מנהיגי המפלגות הגדולות, זה נגד זה. המנהיגים מצחצחים חרבות ומחדדים לשונות ותוקפים זה את זה בעוצמה שטרם חווינו במהלך מערכת הבחירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ההפתעה אמש הגיעה משני מוקדים כשהמשותף להם היא מפלגת הבית היהודי. מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף תקף בשיעורו השבועי את מפלגתו של בנט וזה בשל דבריה של חברת המפלגה איילת שקד בעד נישואין אזרחיים ובשל אי ההכחשה של הדברים מצד יושב הראש שלה. "הם קוראים את עצמם 'הבית היהודי'. זה בית יהודי? אנחנו הבית היהודי. איזה דתיים אלה? זה בית יהודי של גויים", אמר הרב עובדיה.

מפלגת הבית היהודי בחרה להגיב באיפוק ומסרה בתגובה: "הרב עובדיה יוסף הוא מנהיג רוחני חשוב של ציבורים רבים בישראל, ואנו רוחשים לו כבוד והערכה - אם אנו מותקפים מכל המפלגות במקביל כנראה שאנחנו בדרך הנכונה".

ובזמן שש"ס תקפה את הבית היהודי, בנט עסק דווקא ביריבות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנט החליט לתקוף חזיתית את נתניהו ב"פגוש את העיתונות". מנהיג הבית היהודי פנה לנתניהו ישירות ואמר כי "ראש הממשלה עומד מאחורי הקמפיין השפל שגורם לקרע עם הכיפות הסרוגות, זה מזכיר לי את מה שעשו לו לאחר רצח רבין. נתניהו יורה בתוך הנגמ"ש פעם נוספת על הכיפות הסרוגות והוא לא מבין איזה נזק הוא עושה." 

בליכוד לא איחר להגיב. "בהופעתו ההיסטרית של בנט", נכתב בתגובת המפלגה, "הוא ניסה להסיט את הדיון מהעיסוק ברשימתו ולשם כך הוא מוכן אפילו 'לפוצץ' את הנגמ"ש ולתקוף באופן מביך ולא ראוי את ראש הממשלה, שאותו הוא עצמו מפרסם יחד איתו בשלטי החוצות שלו". דוברי המפלגה הוסיפו וטענו: "עצוב שכדי להסתיר את רשימתו ולהטעות את הציבור, בנט יורד לרמה כה נמוכה".

אבל לנתניהו ומפלגתו אין מספיק זמן להתקוטטות רק עם הבית היהודי. כי בצד השני של המפה הפוליטית, עומדת יושבת ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' שממשיכה לתקוף את נתניהו ערב הבחירות. ראש הממשלה העניק הערב ריאיון מיוחד לחדשות 2 ובו התחייב שלא להעלות מסים. "נתניהו פחות זחוח מהרגיל", מסרה יחימוביץ' בתגובה לריאיון עימו ששודר אמש, "כי בניגוד למפלגות שכבר זוחלות לממשלתו שעוד לא קמה - הוא יודע היטב כי קיים סיכוי שלא יצליח להרכיב ממשלה. נתניהו מוליך שולל את הציבור כאשר הוא אומר שלא יעלה מסים. על איזו הצלחה כלכלית הוא מדבר?".