"אנחנו ניצחנו בבחירות - רוטציה לא באה בחשבון" - כך הצהיר הערב יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בכינוס ראשון של סיעת הליכוד בכנסת, יום לאחר הבחירות לכנסת ה-18 בהן זכתה המפלגה בראשותו ל-27 מנדטים. נתניהו הבהיר לחבריו כי הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה וכי הוא מעוניין בממשלת אחדות רחבה.

"אם קדימה תפסיק עם הספינים, שתצטרף אלינו לממשלת אחדות", הוסיף נתניהו. "המחנה הלאומי זכה ברוב מכריע ולכן אנחנו נרכיב את הממשלה הבאה. אם קדימה רוצה להצטרף - בבקשה".

לבני הגיעה הערב, לאחר יום ארוך, לביתה והסכימה לומר רק כי "תוצאות הבחירות אמש מעידות מה העם רוצה". גורמים בקדימה אמרו בתגובה לדבריו של יו"ר הליכוד הערב כי לא נתניהו זכה בבחירות. "העם אמר את דברו וכל דבר אחר הוא דילים וקומבינות של אחרים", אמרו במפלגה. "אנחנו נחכה ונראה על איזו קואליציה הוא מדבר".

הקרב על ליברמן

יו"ר קדימה לבני אמנם זכתה במנדט אחד יותר מנתניהו, אבל חלוקת הגושים נותנת לימין יתרון מובהק, ולכן גם כעת, לאחר ספירת 99.7% מקולות הבוחרים, הקרב עדיין צמוד והכרעה ממשית לא התקבלה. בסופו של דבר, יחליט נשיא המדינה , שמעון פרס, על מי להטיל את הרכבת הממשלה הבאה, וזאת בהתאם להמלצות ראשי הסיעות.

לציפי לבני ולבנימין נתניהו, שאחד מהם כנראה ירכיב את הממשלה הבאה, ברור שהמפתח נמצא בידיו של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. אבל ליברמן המחוזר, שכבר נפגש עם שני ראשי המפלגות, לא מתכוון לחשוף מהר את הקלפים. עד יום ראשון לפחות, החליט, לא יביע תמיכה פומבית באף אחד מהם. הערב, לאחר שנפדש מוקדם יותר עם לבני, נפגש ליברמן גם עם נתניהו, שמקווה, כמו לבני, להשיג את תמיכתו. השניים נפגשו במשכן הכנסת.

בהכנת הידיעה השתתף אורן אהרוני

בחירות 2009: סיקור מיוחד

כל תוצאות האמת המעודכנות

ליברמן מחזיק את כל הקלפים

שני המועמדים הכריזו: ניצחנו

המפסידות הגדולות בבחירות