בלעדי: הסערה הפוליטית לא מפסיקה, בייחוד לא בזמן ישיבת הממשלה: יו"ר קדימה, ציפי לבני, "החליקה" היום פתק בתחילת ישיבת הממשלה השבועית לראש הממשלה, אהוד אולמרט. תמצית המסר הגיעה לידי חדשות 2 באינטרנט.

"אין לי שום כוונה להיות באחדות בראשות ביבי ואל תרמוז לשם", כתבה לבני במהירות, בעיפרון, לפני שהתחיל נאומו השבועי של ראש הממשלה. "מה שאתה אומר מוביל לשם, וזאת לא עמדת קדימה". ה"לא", יש לציין, מודגש בקו.

לפני כתיבת הפתק, התנהלה בין השניים שיחה קצרה, בלחישות: "אתה הולך להגיד עכשיו משהו על רוטציה?", שואלת לבני. "שאני רוצה ממשלה רחבה", עונה אולמרט. "אהוד תעשה לי טובה...", עונה לו יו"ר קדימה. "למה?", "כי אני לא יודעת מה זה ממשלה רחבה". בשלב זה הניח אולמרט יד על המיקרופון. "בסדר, תרשמי לי פתק", מסכם אולמרט. והשאר - היסטוריה.

במפלגת הליכוד הגיבו על הפתק שכתבה לבני ואמרו "הפתק של לבני מעיד על עיוורון מוחלט, שכן רוב ברור בציבור הביע אי אמון בדרכה של לבני ומפלגתה. לעומתה, רוב מוחלט של הציבור נתן אמון בבנימין נתניהו ובדרכו. לבני מנסה לעוות את רצון הבוחר ולגנוב את דעת העם".  

"28 מנדטים זה לא מספר, זה מאות אלפי אנשים"

אולמרט ולבני ייפגשו היום (öéìåí: חדשות 2)
העברת הפתק | öéìåí: חדשות 2

בהמשך היום התקיימה גם ישיבת סיעת קדימה במהלכה נשאה לבני דברים. "אנחנו ניצחנו את הבחירות האלה ונודיע על הצעדים שלנו ביום ראשון", אמרה.

בנוגע לעתיד אמרה לבני: "28 מנדטים זה לא מספר, זה מאות אלפי אנשים שבאו והצביעו עבור מה שאנחנו. אנחנו צריכים לחשוב לא רק בקלקולציות פוליטיות אלא מה עושים עם האמון הענק מהציבור וזו אחריות גדולה לנהוג נכון. "לא היה פתק בקלפי שנקרא גוש ולא היה פתק בקלפי שנקרא מחנה", אמרה לבני.

יו"ר קדימה ציינה כי מפלגתה תהיה זו שתרכיב את הממשלה. "או שנרכיב את הממשלה או שנהיה באופוזיציה - יש שתי דרכים". "אנשים שמחו לראות את הניצחון שלנו - עדיין צריך לתרגם אותו לממשלה בראשותנו".

"אנחנו לא ניכנס לממשלה אחרת כמלבין שלה לא ניתן לה את הגושפנקא של מפלגת מרכז, נראה אותה כמפלגת ימין קיצוני אליו היא שייכת עד שנפיל אותה מספסלי האופוזיציה", אמר שר האוצר רוני בר-און במהלך ישיבת הסיעה.

הנגבי: עליהם לשבת ביחד

ההתבטאות הסמויה-גלויה הזאת, יכולה אולי לקלקל את התוכניות לחלק מחברי קדימה. לח"כ צחי הנגבי, לדוגמה. "לבני ונתניהו צריכים לשבת ביחד", אמר אמש בראיון לתכנית פגוש את העיתונות. "בלי ממשלת אחדות מדינת ישראל תהיה בפני שוקת שבורה".

ח"כ הנגבי הבהיר כי למרות ששני ה"מנצחים" בבחירות לא מוכנים לשתף פעולה להקמת ממשלה ורוצים לעשות זאת לבד, אין להם אפשרות כזאת. "זו החלטה (על מי להטיל את הממשלה) שהנשיא צריך לקבל, ולדעתי קל לו לקבל את ההכרעה, כי גם אם ייתן לציפי לבני להרכיב ממשלה, לא נוכל לכונן אותה בלי הליכוד", אמר.

ציפי לבני בישיבה עם מפלגתה (צילום: יוסי זילברמן, חדשות 2)
לבני בישיבת הסיעה | צילום: יוסי זילברמן, חדשות 2

השבוע של הנשיא פרס

המערכת הפוליטית מתכוננת לימים סוערים לקראת פגישת נשיא המדינה עם נציגי המפלגות על מנת לקבל את המלצותיהן על זהות מרכיב הממשלה הבאה. בקדימה עדיין לא מוותרים על האפשרות להרכיב את הממשלה. המפלגה תיפגש היום אחר הצהריים לישיבת סיעה ראשונה בכנסת מאז הבחירות כדי לדון, בין היתר, באפשרויות העומדות בפני המפלגה.

בכירים במפלגה גם לא פוסלים אפשרות לשבת באופוזיציה, לפחות כלפי חוץ. יו"ר קדימה ציפי לבני מתעקשת על כך שלא תיקח חלק במפלגה צרה. זה רמז לכך שבמידה ולא תשיג את מבוקשה - לעמוד בראשות הממשלה ל-4 שנים, או רוטציה, היא תעדיף לשבת באופוזיציה.