מתממש חשש המשטרה באשר להפרות סדר אלימות באום אל פחם: מאות תושבי העיר מפגינים ומתפרעים במרכז העיר, סמוך לקלפי הבחירות. הם משליכים אבנים, ומתעמתים עם מאות השוטרים שהגיעו למקום. במהלך ההפגנות, נעצרו 5 צעירים בחשד להפרות סדר, תקיפה ויידוי אבנים.

מהמשטרה נמסר כי אחד מהעצורים הוא תושב יפו, "שהגיע הבוקר במטרה מכוונת לגרום לתסיסה".

המשטרה חילצה מתוך אום אל פחם את ח"כ אריה אלדד מ"האיחוד הלאומי", שהגיע כדי להחליף את ברוך מרזל בתפקיד יו"ר הקלפי. מוקדם יותר היום, אסרה המשטרה על פעיל הימין מרזל להגיע לעיר, "מחשש לשלומו ולשלום הציבור".

כעבור דקות התברר שח"כ אלדד נמצא בדרכו לשמש כיו"ר הקלפי, ולבסוף הוא סייר בקלפי רק כעשרים דקות, לפני שהחלו ההתפרעויות. כאמור, במקום נמצאים מאות שוטרים, כחלק מפרישה של יותר מ-1,000 אנשי ביטחון, גלויים וסמויים באזור ואדי ערה.

במהלך האירוע, כך נודע לחדשות 2, גם היה ניסיון כלשהו לחטיפת שוטר - אך הוא סוכל במהירות. שוטרי יס"מ נמצאים במקום, ומנסים לרסן את המתפרעים.

באופן אולי בלתי צפוי, קרא מוקדם יותר הבוקר השיח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הקיצונית, להפסיק את המהומות. סאלח דיבר אל הנערים שהתגודדו בכניסות לעיר בבוקר וחסמו את הכבישים, וקרא להם לחזור לביתם. 

סיקור מיוחד: בחירות 2009

המשטרה קבעה: מרזל לא ייכנס לאום אל פחם

מי יודע מה ההבדל בין המצעים השונים?

ישראל בוחרת: המועמדים כבר הספיקו להצביע

השתתפו גם אתם במדגם חדשות 2 ומינה צמח