"השתלחות נתניהו בפרס - גסה" (צילום: החדשות 2)
שלי יחימוביץ' באולפן חדשות 2 | צילום: החדשות 2

יו"ר העבודה אהוד ברק ממשיך להתעלם מהרוחות הסוערות במפלגה שלו: לחדשות 2 באינטרנט נודע כי במהלך שיחה פרטית שקיים עם ח"כ שלי יחימוביץ', הציע לה ברק את תיק התמ"ת בממשלת נתניהו.

יחימוביץ' אישרה את הפרטים והבהירה כי דחתה את ההצעה באופן מוחלט. "כניסה של העבודה לממשלת ביבי-ליברמן היא חרקירי פוליטי ומוסרי ומי שתומכים בה דואגים באופן ציני לכיסא של עצמם. לא יהיה חלקי עימם", אמרה יחימוביץ'.

הח"כית החברתית לא לבד במפלגה. בימים האחרונים גוברים הקולות שקוראים לברק להפסיק לשוחח עם נתניהו על אפשרות של כניסה לממשלה.

הפעם ההתנגדות מגיעה מצעירי המפלגה, שהציבו אולטימטום לברק - "הפסק לנהל מגעים עם נתניהו, או שננקוט בצעדים נגדך". מעיין אמודאי, יו"ר חטיבת הצעירים אמר לחדשות 2 באינטרנט כי "אתמול כינסנו את כל ראשי תאי סטודנטים של מפלגת העבודה ובעלי תפקידים שונים בחטיבה הצעירה לישיבת חירום".

אהוד ברק (צילום: משרד הביטחון)
ברק. מתחיל לחלק תיקים | צילום: משרד הביטחון

"נוכל גם להדיח את ברק"

אמודאי סיפר כי נפגש עם יו"ר המפלגה ביום שני בבוקר, אז שמע ממנו כי אינו שולל כניסה לממשלה בצורה מוחלטת. "השמועות הפכו להיות יותר ממשיות". לפי אמודאי, הרעיון של כניסה לקואליציה היא אופציה שבהחלט נבדקת על ידי היו"ר. "דברים שנראו לא אפשריים, במיוחד לאור מסיבת העיתונאים הראשונה בה הודיע כי מפלגת העבודה תישאר באופוזיציה".

בהמשך מבטיח אמדואי כי כל האופציות פתוחות בפניהם. "מהלך שכזה יכול להוביל לשלושה מצבים, הליכה לאופוזיציה, הדחת היו"ר וגם אופציית הפילוג רלוונטית". ביום שישי יתכנסו שוב ראשי החטיבה הצעירה להחלטה על המשך המאבק.

בינתיים, הציבור דווקא כן מסכים עם ברק. לפי סקר שנערך עבור חדשות 2 באינטרנט, 43% סבורים שמפלגת העבודה וברק בראשה, צריכה להיכנס לממשלת נתניהו.