ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נפגש הערב לפגישה בארבע עיניים עם שר הביטחון אהוד ברק, במאמץ אחרון לגייסו לקואליציה בראשותו ולנסות ולהימנע מממשלת ימין צרה. הפגישה התקיימה במלון קראון פלזה בתל אביב. על פי ההערכות במערכת הפוליטית, נתניהו יציע לברק את תיק הביטחון, אולם בשלב זה לא נמסרה התייחסות של השניים בנושא לתקשורת.

הפגישה שהייתה מתוכננת להמשך כשעה וחצי, נמשכה מעבר למצופה, כשבשלב מסוים יצאו שני המנהיגים לחדר העיתונאים והודיעו כי השיחה תימשך. ראשון דיבר אהוד ברק, שקיצר בדבריו ואמר:
"השיחה עסקה באופן מקיף באתגרים שבפני ישראל, באתגר המדיני בטחוני - מאירן ועד תוצאות עופרת יצוקה, ובאתגר המורכב של המשבר הכלכלי שבפתח עם המשמעויות החברתיות שבו".

ברק הדגיש כי השניים לא סיימו את שיחתם. "השיחה בינינו תימשך", הבטיח שר הביטחון.

נתניהו: "עומד במטרתי לעשות כל מאמץ לשלב ידיים"

נתניהו מצדו, האריך מעט יותר בדבריו: "סיימתי עכשיו שיחה ארוכה עם שר הביטחון. החלק הארי עסק בנושא הביטחון שלנו, החל מההתפתחויות האחרונות באירן וההשלכות על ביטחוננו הלאומי ועד ההתפתחות בחזית הדרום והמשך ירי הרקטות. עסקנו גם במשבר הכלכלי", אמר ראש הממשלה המיועד.

"ברור לכולם שישראל עומדת בפני אתגרים וסכנות מסוג שלא עמדנו בפניהם במשך עשרות שנים", אמר נתניהו. "האחריות הלאומית מחייבת התייחסות רצינית ומעמיקה לנושאים הללו. לאור המציאות הזו קבענו שנמשיך להידבר אחד עם השני".

נתניהו סיים ואמר: "אני עומד במטרתי לעשות כל מאמץ לשלב ידיים בחזית הרחבה ביותר שניתן להשיג, על מנת לענות על האתגרים הכבדים ביותר שמדינת ישראל עומדת בפניהם, ועל כן אמשיך את ההידברות עם שר הביטחון".

העובדה כי ברק ונתניהו קבעו להיפגש שוב מעידה, אולי, על כך שמדובר בפגישה מוצלחת יותר מזו שהיתה לנתניהו עם לבני.  "נתניהו אינו מחוייב דיו לקידום הנושאים שחשובים לקדימה", אמרה יו"ר קדימה, לבני בתום הפגישה בין השניים בשבוע שעבר.  "לכן לא נשתף איתו פעולה בממשלת אחדות".