ציפי לבני בהנגאר 11  בתל אביב (חדשות 2) (צילום: חדשות 2)
ציפי לבני | צילום: חדשות 2

לאן פניה של קדימה? במפלגה מבהירים היום באופן רשמי כי לא יישבו בממשלה תחת בנימין נתניהו, כפי שרוצה אביגדור ליברמן, אבל גורמים במפלגה אמרו לחדשות 2 באינטרנט דברים הפוכים לגמרי.

גורם במפלגה השלים בימים האחרונים עם המצב הנוכחי המסתמן, לפיו נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, והעריך כי ייתכן ויוכלו להצטרף לממשלת נתניהו "כשותפים בכירים מאוד". בקדימה אמרו היום לחדשות 2 באינטרנט כי עניין כזה תלוי בתיקים שיוצעו להם. "אם למופז יוצע תיק הביטחון וללבני תוצע סגנות ראש הממשלה בנוסף ל-7-8 תיקים, יש על מה לדבר", אמר הגורם.

בפומבי, לעומת זאת, מבהירים בקדימה כי פניהם אל האופוזיציה. "בעקבות החלטתם המסתמנת של 65 ח"כים לתמוך בבנימין נתניהו, שוחחה יו"ר קדימה בשעות האחרונות עם חברי מפלגתה ואמרה: היום נוצקו היסודות לממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו", נמסר מהמפלגה. "זאת איננה דרכנו, ואין לנו מה לחפש בממשלה כזו. לא בחרו בנו כדי להכשיר את ממשלת הימין הקיצוני הזו, ועלינו להוות לה אלטרנטיבה של תקווה וללכת לאופוזיציה".

"לא נהיה גלגל חמישי"

ח"כ צחי הנגבי (קדימה) אמר כי "לא נהיה גלגל חמישי במכונית שלא נוסעת לשום מקום". הח"כ המיועד זאב ביילסקי הוסיף כי "אני מחזק את ידיה של יו"ר התנועה שבחרה להילחם על דרכה של קדימה לקידום התהליך המדיני גם מספסלי האופוזיציה ולא לשמש כעלה תאנה לממשלת ימין. הציבור נתן בנו את אמונו ואנחנו לא נמעל בו".

יו"ר קדימה לבני הגיבה היום במהלך סיור בשדרות לדבריו של ליברמן על הצורך בממשלת אחדות. "פוליטיקה היא לא חישוב של מספרים, אלא דרך", אמרה לבני. "לי ולקדימה יש דרך, ואני לא רק מאמינה בה, אלא גם אוביל אותה. הדרך הזו מייצגת שורה של דברים שישראל זקוקה להם: מקידום תהליך השלום ומלחמה בטרור ועד לנושאים פנימיים שצריך לתקן".

לבני הוסיפה כי "זה מה שהצגתי, זאת הדרך שאוביל, אין בכוונתי לשנות כהוא זה מדרכה של קדימה, ולא אהיה כיסוי לממשלת שיתוק מדינית ואחרת. הדרך שהצגתי לבוחר תמשיך להיות דרכי ודרכה של קדימה, וזו הדרך שתוביל בסוף את ישראל".