גם לאחר הכרזת החמאס על מוכנותו לנצור את האש, נשאר יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, סקפטי לגבי הצהרות ארגון הטרור. בראיון לתוכנית שש עם עודד בן עמי,

"אני לא מאמין שהחמאס ימשיך בהפסקת האש. בעבר היו הסכמים מהסוג הזה ובכל זאת נמשך הירי", מכריז ישי, שהיה אחד משני השרים שהתנגד להסכם שאישר הקבינט, ומזהיר מפני התחמשות עתידית שיכולה לסכן אפילו את תל אביב. "היכולת של החמאס להיערך לירי טילים ארוכי טווח קיימת, ברורה וידועה לכל. אף אחד לא מתעלם או לרגע לא חושב שזה לא יקרה", הוא מתריס.

לפי ישי, על צה"ל להמשיך לפעול מהאוויר ולמוטט את שלטון החמאס ברצועת עזה. "אין צורך בפעילות קרקעית ובכיבוש הרצועה. אפשר לפגוע בסמלי השלטון והתעשייה, מבלי להסתכן באבידות רבות", הוא מכריז ומסביר כי אם התקיפה האווירית הייתה מתארכת בשבועיים ניתן היה לשנות את המציאות ברצועה: "אם זה היה נמשך היו קמים אנשים אחרים להנהיג את העם והחמאס היה מבין שהוא לא יכול לשלוט בעזה".

סיבה נוספת בגינה התנגד השר ישי להסכם הייתה עניינו של החייל החטוף גלעד שליט. "בעיניי היה ניתן להגיע בעוד מספר ימים תחת לחץ והמשך ירי לאיזשהוא הסכם הבנות בעניינו", מצהיר ישי. "אי אפשר להגיע להסכמת אש פעם שנייה בלי גלעד. אך למרות שבסיבוב הזה זה לא הושג, אני מקווה שבתקופה הקרובה ניתן יהיה לבשר שאפשר לגמור את העסקה ולהחזיר אותו הביתה".

הווידאופדיה - גלעד שליט