סגנו של חאלד משעל, מנהיג הזרוע המדינית של חמאס, הכריז בצהריים על הפסקת אש מצידו של חמאס. מוסא אבו מרזוק אמר כי ב"כוונתו לתת לצה"ל שבוע ימים לסגת מרצועת עזה". בחמאס מתנים את הפסקת האש, שוב, בכך שבמהלך הימים הקרובים גם ייפתחו מעברי הגבול, לא ברור אם הכוונה לישראל או למצרים.

"אנו מודיעים כי כל פלגי ההתנגדות הפלסטינים מפסיקים את האש ברצוע תעזה, ומדגישים כי צבא האוייב חייב לסגת משטחי הרצועה בתוך שבוע ימים", הודיע אבו מרזוק. "זאת ועוד, אנו דורשים את פתיחת כל המעברים לכניסת סיוע הומניטרי".

לדבריו של אבו מרזוק הצטרף גם בכיר חמאס איימן טאהא, שאמר כי "חמאס מודיע על הפסקת אש בעזה שתתחיל באופן מיידי, יש לישראל שבוע לסגת מרצועת עזה".

בחמאס ממשיכים לדרוש את פתיחת המעברים, כדי לאפשר לציוד הומניטרי ולמזון להיכנס לרצועה, "כדי לספק את הצרכים הבסיסיים של אנשינו".

פסגה מדינית בצל המשך הירי

לא ברור אם פעיליו של חמאס בעזה מכירים את ההודעה הדרמטית. במהלך היום עד כה שוגרו כ-12 רקטות קסאם וטילי גראד לעבר יישובי הדרום, כ-18 בני אדם נפצעו מהירי - 3 בני אדם נפצעו קל ועוד כ-15 בני אדם לקו בחרדה, ונזק נגרם למספר מבנים.

בשעה 9:00 נורו 6 רקטות אל שדרות ויישובי אשכול, הן נחתו בשטחים פתוחים, רקטה אחת גרמה נזק ללול תרנגולות.

מאוחר יותר נורה טיל גראד לעבר אשקלון ונחת בשטח פתוח. טיל שני נורה לעבר אשדוד, נחת בחצר בית, אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים בידו.

היום מתקיימת בשארם פסגה מדינית, בראשות נשיא מצרים חוסני מובארק, אליה הגיעו רבים ממנהיגי אירופה - במטרה להביא את הפסקת האש לכדי ביצוע. בכיר מצרי אמר היום כי הפיסגה תנסה לסייע למצרים לשכנע את ישראל להפוך את הפסקת האש החד-צדדית להסכם הדדי ארוך טווח, שיוביל לנסיגת ישראל מרצועת עזה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני וראש ממשלת בריטניה בלייר יגיעו היום יחד עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, לשארם כדי לתאם עמדות מול המצב ברצועת עזה.

מובארק לא היה מעורב בהחלטה אתמול

דובר שר החוץ המצרי, חוסאם זאקי, אמר כי "יש גילויי אלימות פה ושם. המטרה עכשיו היא להחליט על התנאים כדי להשיג הפסקת אש לזמן ארוך". ההחלטה להכריז על הפסקת אש ללא תיאום עם מובארק, צרמה למנהיג המצרי, שניסה ליצור הסכם הדדי. אמש הוא אמר ש"מצרים תמשיך לנסות ולדחוף להסכם הפסקת אש הדדי, בסיוע אירופי".

זאקי הוסיף כי המנהיגים האירופים ידונו בפסגה על הדרכים למניעת חדירה של אמל"ח לרצועה ממצרים. בריטניה, צרפת וגרמניה הציעו להציב כוחות ימיים סמוך לרצועה, צעד חריג במדיניות החוץ של המדינות. לשארם, אגב, לא מגיעים נציגים מישראל או מוושינגטון, יומיים בלבד לאחר חתימת מזכר ההבנות באשר להברחת הנשק עם קונדוליזה רייס.

בעקבות הגעתם של המנהיגים לישראל בצהריים, כביש 1 ייחסם לתנועה למספר שעות. מאגף התנועה במשטרה נמסר כי כביש ירושלים-ת"א ייסגר לתנועה לחלוטין לכיוון מזרח (לירושלים) החל מהשעה15:45, בגלל ליווי שיירות פמליות הנשיאים וראשי הממשלות. הכביש ייסגר בצורה רציפה עד מעבר כל הפמליות.

עופרת יצוקה - סיקור מיוחד

חילופי אש בין צה"ל לחמאס

רה"מ: נוצרים את האש החל מ-2:00

משפחת שליט: "לא יכול להיות הסדר בלי גלעד"

הורי הלוחמים נגד הרופא מעזה

4 לוחמי צה"ל נפצעו קשה בעזה

לראשונה: כתבים זרים ברצועה

חמאס: הפסקת אש - רק אם דרישותינו ייענו