הבחירות לכנסת ה-18 מתנהלות בינתיים בסך הכול כסדרן, למרות מזג האוויר הגשום ברחבי הארץ. ובכל זאת, כמו בכל בחירות, המפלגות השונות מדווחות על אי סדרים שונים בקלפיות השונות. לוועדת הבחירות המרכזית הוגשו נכון לשעות הצהריים, 27 תלונות המוגדרות כ"תלונות חריגות".

בראש המתלוננים עומדים אביגדור ליברמן ומפלגתו "ישראל ביתנו", שלא רוצה שדבר ימנע ממנו להיות הסנסציה של בחירות 2009. התלונות מלמדות על הפריסה המאסיבית של אנשי המפלגה בכל רחבי המדינה. הפעילים נמצאים בכמעט בכל קלפי ומתקשרים לוועדת הבחירות על כל בעיה - שניות לאחר שהיא צצה.

חברי ועדת הבחירות הביעו תרעומת על התלונות הרבות שהגישה "ישראל ביתנו" שהתבררו כמעט כולן כ"מופרכות" לדברי גורמים בועדה. אותם חושדים שמטרת התלונות לשמש כאליבי - קרי תירוץ של חברי המפלגה במקרה שלא יעמדו בציפיות הגדולות מהם.

לוועדת הבחירות הוגשו כמה וכמה תלונות חמורות. בקלפי בחדרה, למשל, לא ניתן לאישה עיוורת למלא את זכותה להצביע. ועדת הבחירות החליטה להחליף את מי שעמד בראש הקלפי בגלל האירוע. בקלפי בבאר-שבע היה צורך במעורבות משטרתית על מנת לפנות איש ליכוד שסרב לצאת מהקלפי.

בדואי ישראלי בדרכו לקלפי (רויטרס) (צילום: רויטרס)
ההצבעה מתנהלת כסדרה ברוב הקלפיות | צילום: רויטרס

ועדת הבחירות הנחתה את כלל הקלפיות להגיש באופן ידני את המעטפה לבוחרים ולא לתת להם לקחת את המעטפות בעצמם. הסיבה להנחיה היא אי-סדרים במחוז דן, שבו המצביעים גילו להפתעתם כי בתוך מעטפות כבר קיימים פתקים.

רבות ממהתלונות מתייחסות לחוסר בשוגג או במזיד של פתקים של מפלגה מסוימת בקלפי מסויימת. אי-סדרים נוספים עוסקים בפתיחה מאוחרת של קלפיות כתוצאה של איחורים של העומדים בראשם. באבו-סנין בכלל ציפתה לאזרחים הפתעה. לא פחות משלוש קלפיות בעיר הוצבו במקומות הלא נכונים, הדבר הוביל לבלבול גדול ולצורך לטרטר אותם ממקום למקום.

בחירות 2009 - סיקור מיוחד

צפו באחוזי ההצבעה בבחירות

צפו באחוזי ההצבעה בבחירות   

הגולשים מדווחים על הצבעתם

המועמדים לראשות הממשלה כבר הצביעו

ועדת הבחירות: "נשקול דחיית סגירת קלפיות"

מיוחד: ההכנות למשדר הבחירות שלנו

תזכורת: שלושת המועמדים באולפן אחד