עימות של שלושת המועמדים לראשות הממשלה על במה אחת לא ראינו, אבל לחיצות ידיים, חיוכים ואפילו כמה תשובות ענייניות הופגנו לא פעם במשדר עימות הבחירות המיוחד של חדשות 2 ו-YouTube, במהלכו נאלצו ברק, לבני ונתניהו להתמודד עם שאלות הגולשים באינטרנט.

שלוש שעות לפני תחילת המשדר החלו החזרות. איתי פיליבה, במאי המשדר, התרוצץ והציג את המקומות בהם יעמדו יו"ר העבודה, אהוד ברק, ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כאשר יחליפו מקומות. בסופו של דבר החלפת המקומות הזו גנבה את ההצגה, כשברק איחל לנתניהו "עוד הרבה שנים בתור יו"ר האופוזיציה".

דקות אחדות לפני השידור עוד נמשכו הגישושים, כאשר דנה ויס שהגישה את המשדר עוד ביררה עם נתניהו אם הוא יהיה מוכן ללחוץ את ידו של ברק. שלושת המועמדים הוכנסו לאולפן חדשות 2 מכניסות צדדיות, וכל אחד מהם תפס חדר נפרד בו יצפה במועמדים האחרים - הכל כדי לא לפגוש אותם פנים אל פנים.

הכתבים הזרים היו מאוכזבים לחלוטין מכך שלא יזכו לראות עימות אמיתי, אבל למרות זאת הם תפסו עמדות, מקווים להנציח איזה מפגש פיסגה במסדרונות האולפן. גם הצלמים הישראלים מאוכזבים למדי. "אין לי פריים", אמר צלם העיתונות זיו קורן, והוסיף כי "אם הייתי יודע שכל אחד מהם ייכנס מדלת אחרת כדי לא להיתקל אחד בשני, לא הייתי בא".

נתניהו מגיע ראשון. דובריו לא מרשים לצלם אותו. כאשר אתה מוביל בסקרים - כל מילה יכולה להיות מיותרת. ברק מגיע כשיו"ר הליכוד כבר מתאפר ואומר "זו תקלה גדולה", ומתכוון לכך שלא נערך עימות משולש.

בסופו של דבר, המשדר היה מוצלח למדי, כך חושבים לפחות בשלושת המטות. כל אחד מהמועמדים בטוח שניצח את שני האחרים. ומה דעתם של הצופים - והגולשים? ובכן, לפי סקר שנערך עבור חדשות 2 ע"י מכון המחקר פאנלס, המנצח הגדול של העימות הוא בנימין נתניהו.

48% מהנשאלים בסקר השיבו כי יו"ר הליכוד היה המשכנע ביותר. 37% מהציבור סבור כי ציפי לבני שיכנעה אותו טוב יותר, ורק 15% הלכו עם ברק, שאולי התגלה במהלך העימות כסחבק וסימפטי, אך סיכוייו לחזור לכסא ראש הממשלה נראים, לפחות כרגע, הנמוכים ביותר.

סיכום משדר עימות הבחירות האינטרנטי

התעניינות עולמית במשדר עימות הבחירות

אהוד ברק משיב לשאלות הגולשים

ציפי לבני משיבה לשאלות הגולשים

בנימין נתניהו משיב לשאלות הגולשים