נמשכים המאמצים בליכוד להקמת ממשלה: בכפר המכבייה נפגש בצהריים צוות המו"מ שהקים יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, עם נציגי מפלגת "האיחוד הלאומי", פגישה שהוגדרה "חיובית ועניינית", וקבעו להיפגש שוב גם בשבוע הבא. מאוחר יותר נפגשו נציגי הליכוד עם סיעת "הבית היהודי", פגישה שגם הוגדרה על ידי הצדדים "עניינית".

בכך מסיים הליכוד סבב שיחות ראשון עם כל "השותפות הטבעיות מהמחנה הלאומי" כדבריהם. במקביל נתניהו מסרב לוותר על האפשרות לממשלת אחדות רחבה עם קדימה והעבודה. מחר צפוי נתניהו להיפגש עם יו"ר קדימה ציפי לבני.

הבית היהודי: לכל קואליציה יהיו יתרונות וחסרונות

הפגישה בין הבית היהודי לליכוד עסקה בקווי היסוד העתידיים לממשלה הבאה. "אני לא מפחד מקואליציה ימנית או מקואליציה עם קדימה", התייחס יו"ר הבית היהודי הרשקוביץ לעובדה שבליכוד עדיין לא התייאשו מממשלת האחדות הרחבה. "ברור שלכל קואליציה יהיו יתרונות וחסרונות והמבנה ישפיע על התנהלותה של כל ממשלה. לקואליציה מסוגים שונים יש גוונים שונים. באנו בעיקר לשמוע ולא להשמיע".

_OBJ

עוד קודם לכן נפגש הליכוד עם מפלגת האיחוד הלאומי. ראש צוות המו"מ ומספר 2 של נתניהו, גדעון סער, אמר בפתח הישיבה כי "בשלוש השנים האחרונות שירתנו יחד באופוזיציה, מתוך ראייה משותפת של התנגדות לממשלה הקודמת". סער הוסיף כי, "היינו הגרעין הקשה של האופוזיציה וטבעי שלאחר הבחירות אנחנו בוחרים לחולל שינוי כיוון. אנו נפגשים עם חברינו כדי לראות כיצד להקים ממשלה בישראל".

"אנחנו נפגשים על רקע נפילות הקסאמים בשנים האחרונות ועל רקע שתי מלחמות שלא הוכרעו", אמר יו"ר האיחוד הלאומי יעקב "כצל'ה" כץ והוא איינו רואה בעיה בממשלה ימנית צרה. "65 מנדטים זו ממשלה רחבה מאוד. העם רוצה בשורה של חינוך, תקווה ומסורת. אין ספק שהליכוד יקיים את מה שהבטיח כדי שנוכל להקים ממשלה שתביא ברכה".

במקביל לפגישה עם האיחוד הלאומי, נפגשו בצהריים יו"ר הליכוד נתניהו ויו"ר מרצ, חיים (ג'ומס) אורון. "נתניהו הזמין אותי ואני בא לשמוע מה הוא אומר", אמר אורון בפתח הישיבה. "המשא ומתן על הקואליציה נמצא במלון אחר וכנראה שלא במקרה. מרצ לא שותפה לקואליציה, גם לא לקואליציות של קדימה והליכוד. כדי להגיע לכאן היום הייתי צריך לעשות סיבוב פרסה, פנייה של 180 מעלות, וזה גם מה שצריך לעשות נתניהו בטיפול בנושאים הכלכליים".

אורון ונתניהו דנו בנושאים מדיניים, כלכליים וחברתיים. כמו כן שוחחו על איכות הסביבה והצורך ליצור מקורות אנרגיה חלופיים. "מצאתי בג'ומס שותף אחראי לאינטרסים החיוניים של ישראל", אמר נתניהו בתום הפגישה.

אתמול: פגישות עם ש"ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה

בליכוד סיכמו אתמול יום ארוך של מגעים קואליציוניים. "אנחנו מרוצים, יש פערים, אבל אם לא היו פערים הייתי קצת מופתע", אמר ח"כ סער. "להקים קואליציה במדינת ישראל זה לא דבר קל".

בליכוד נפגשו עם שלוש מ"השותפות הטבעיות" של המפלגה: ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה. במקביל, הליכוד עדיין לא מוכן לוותר על האופציה המועדפת עליהם - ממשלה רחבה עם קדימה ואולי אפילו העבודה.

"השותפות האחרות יודעות שאנחנו מכוונים לממשלת אחדות ובהתאם לכך יהיו ויתורים בקווי היסוד ובחלוקת התיקים", אמר בעניין זה סער, והתייחס גם לתיק הכלכלה שאולי יאויש על ידי אביגדור ליברמן. "גם לנו יש דרישות בתחום הכלכלי. היום בעיקר הקשבנו".