בעוד 15 ימים בדיוק ייערכו הבחירות לכנסת, ומערכת הבחירות נכנסת להילוך גבוה. מפלגת קדימה הציגה הבוקר את הקמפיין שלה תחת הכותרת "ראש ממשלה אחרת", לצד תמונה משודרגת של יו"ר המפלגה ציפי לבני, בזוויות קצת מרוככת. הפרסומאי ראובן אדלר, מראשי הקמפיין, הרים שלט שעליו מתנוסס דיוקנה המשופר של לבני. "הזווית של התמונה פצצה והיא נראית קשוחה", הוא אומר בסיפוק.

מחר תחל הישורת האחרונה של הקמפיין: שידור תשדירי הטלוויזיה והרדיו. בינתיים, הליכוד מוביל בסקרים. בנימין נתניהו הוא המתמודד העיקרי מבחינת לבני. את אהוד ברק לא ממש סופרים בקדימה. "ברק אינו רלוונטי לראשות הממשלה", אומר שר הפנים מאיר שטרית. "המאבק הוא בין ציפי לביבי".

בימים טובים יותר, לבני (צילום: יוסי זילברמן)
יו"ר קדימה, ציפי לבני | צילום: יוסי זילברמן

שטרית הדגיש את החשיבות שבהשגת הסכם שלום לבחירות. "מישהו מאמין שמפלגה מהימין תעשה שלום או תשפר את היחסים עם האמריקנים?", שאל. "ביבי מכריז שהוא לא ידבר על רמת הגולן, ירושלים והשטחים. אי אפשר לעשות ככה שלום".

הקשר שבין נתניהו לפוליגרף

תשדירי הבחירות של קדימה שהוצגו במסיבת העיתונאים נחלקים לשניים: תשדירים חיוביים "בוני ציפי" ותשדירים שליליים נגד נתניהו. על ברק הם בכלל לא מדברים. בטון רך מדברת לבני על מורשתה, על אביה ועל משפחתה. לא מן הנמנע להסיק כי מטרת התשדירים היא להשיב למפלגה את מצביעיה הנוטים ימינה, בהזכירם להם את אביה החירותניק של לבני, יצחק.

"כוכב" התשדירים הנגטיביים נגד נתניהוהוא מכשיר הפוליגרף. תוצאותיו אמנם אינן קבילות בבית המשפט, אבל בקדימה מקווים שעבורם הוא יעשה את העבודה. תחת הכותרת "ביבי - לא אמין ונורא ימין", נשמע קולו של נתניהו שמבטיח לכלול את רחבעם (גנדי) זאבי בממשלתו ומכריז על הצבעתו נגד תכנית ההתנתקות, כשלמעשה הצביע בעד.

יועץ התקשורת אייל ארד הדגיש את חשיבות האינטרנט במערכת הבחירות. "אנחנו משתמשים באינטרנט כאמצעי להעברת מסרים", בסביר ארד. "לבני קיבלה שאלות מהציבור באמצעות האינטרנט וחצי מיליון גולשים השתמשו באפליקציות שלנו".

הקמפיין של קדימה מתמקד בשישה מגזרים: הנשי, האתיופי, הרוסי, הלא יהודי, הדתי-לאומי והצעירים. לכל מגזר יופנה קמפיין ייחודי לו.

"אם ציפי לבני תיבחר תהייה בישראל אווירה אובמית", סיכם השר חיים רמון את מסיבת העיתונאים להשקת הקמפיין, כשהוא רומז על הצלחתו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, שזוקף לזכותו אווירה של שינוי.

איזו שאלה תוצג ללבני, ברק ונתניהו באולפן? אתם בוחרים