בשעה 2 לפנות בוקר הלילה, בין שלישי לרביעי - זה נגמר. כעת זוהי ההזדמנות האחרונה שלכם לקבוע על אילו משאלות הגולשים יצטרכו לענות המתמודדים על ראשות הממשלה. "קול אחד יכול לשאול" – המיזם של חדשות 2 ו-YouTube כבר קבע שיא חדש: מספר השאלות שהעלו הגולשים לאתר המיוחד עבר את מספר השאלות שהעלו הגולשים האמריקאים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. עכשיו זו הדקה ה-90 מבחינתכם להצביע ולהשפיע.

קול אחד יכול לשאול – הכנסו לאתר

בשבועות האחרונים הוזמנו הגולשים להיכנס לאתר חדשות 2 ב- YouTube ולהעלות אליו שאלה מצולמת בווידאו שתופנה לאחד המועמדים לראשות הממשלה. השאלות הטובות והיצירתיות ביותר יוצגו בפני שלושת המועמדים – בנימין נתניהו, ציפי לבני ואהוד ברק – במשדר במיוחד שישודר בחדשות 2.

מתכונת של משדר דומה נערכה לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית. "הופתענו מההיענות האדירה של הגולשים למיזם", אמרה לחדשות 2 סמנכ"ל השיווק של גוגל, ריקי דרורי. "מספר השאלות שעלו לאתר – כפול מזה שהועלה בארצות הברית, ומאות אלפי צפיות נרשמו באתר. "זה מראה על הרצון של האזרחים בארץ להיות מעורבים ולהשפיע על ההנהגה".

בסך הכל הועלו לאתר 258 שאלות. ביחס פרופורציונלי למספר המחוברים לאינטרנט בישראל, מדובר במספר שאלות גבוה יותר מזה שהיה בעימות הדמוקרטים בארצות הברית. 27% מהשאלות שהועלו לערוץ התמקדו בשאלות אישיות שהופנו למועמדים, 20% מהן עסקו בגבולות המדינה, 19% התמקדו ברווחה הכלכלית, 18% בביטחון אישי ו-16% באיכות החיים.

בוחרים ומשפיעים

עד השעה 2 לפנות בוקר הלילה יכולים הגולשים להצביע עבור אחת מ-45 השאלות שלדעתם צריכות להיות מוצגות לשלושת המועמדים לראשות הממשלה. האפשרות להצביע, לדרג ולהגיב על סרטונים מבוססת על פלטפורמה שפותחה במרכז המחקר והפיתוח של Google בתל אביב.

הניקוד מתבצע באופן הבא:
1. צפייה בשאלה מעניקה לה נקודה אחת.
2. הצבעה "בעד" מעניקה נקודה נוספת, הצבעה "נגד" מחסירה נקודה.
3. למערכת האינטרנט של חדשות 2 תהיה אפשרות להוסיף עד 100 נקודות עבור מקוריות השאלה (הלוקיישן שבו צולמה, האופן שבו נשאלה וכו').

שלב זה מציין את שיאו של הפרויקט המשותף שהושק לפני כשלושה שבועות תחת הסלוגן, "קול אחד יכול לשאול". פרויקט זה מצרף את ישראל לרשימה ארוכה ומרשימה של קמפיינים בינלאומיים המבוססים על פלטפורמה זו החל מקמפיין הבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הבריות והבחירות המקבילות להן בספרד. ניתן למצוא פרויקטים משותפים של YouTube , המבוססים על פלטפורמה זו ב- "YouTube Symphony Orchestra" והן ב-" Davos Debates".