תקלה שנייה באפליקציות הפופולריות בתוך כמה ימים: אחרי שגולשים רבים דיווחו אמש על שיבושים בוואטסאפ, באינסטגרם ובפייסבוק - החברה הודיעה הלילה (בין שישי לשבת) שהתקלה תוקנה אחרי כ-3 שעות. לפי אתר downdetector, התקלה הורגשה בעיקר במערב ובמרכז אירופה, צפון אמריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון. בניגוד לתקלה מתחילת השבוע היקף התקלה הנוכחית היה מוגבל. חברת פייסבוק טוענת: "אין קשר בין התקלה הזו לקודמת".

כ-3 לאחר שהגיעו הדיווחים מהגולשים ברשתות החברתיות, חברת פייסבוק, שברשותה האפליקציות השונות, הודיעה שהתקלה סודרה. "אנו מצטערים מאוד אם לא הצלחתם לגשת למוצרים שלנו במהלך השעות האחרונות", נמסר מפייסבוק. "אנו יודעים עד כמה אתם תלויים בנו כדי לתקשר זה עם זה. תיקנו את הבעיה - שוב תודה על הסבלנות השבוע".

גם באינסטגרם הגיבו לאחר תיקון התקלה: "התקלה תוקנה והכול אמור לעבוד כרגיל עכשיו. תודה לכם שהייתה סבלנים איתנו (ותודה על כל הממים השבוע)".

ביום שני הושבתו למשך שעות ארוכות הפלטפורמות של פייסבוק, כולל וואטסאפ ואינסטגרם. בעקבות התקלה הנרחבת, משתמשים רבים החלו לעבור לרשתות חברתיות מתחרות - ובהן טלגרם. ברשת טוויטר, ההאשטאג facebookdown# הפך לפופולרי במיוחד מאז קריסת הרשתות שבבעלותה של פייסבוק - והחברה אף נאלצה לפרסם בה הודעה על שאירע. אחרי חצות פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול, וסמוך לשעה 2:00 גם וואטסאפ שבה לתפקד.

בחברת פייסבוק הסבירו אז כי המהנדסים מאמינים שהסיבה העיקרית לתקלה היא "שינויי קונפיגורציה בנתיבים המתאמים בין תעבורת הרשת למרכזי המידע". לדבריהם, נוצר קשר בתקשורת הנתונים והניתוק הראשון יצר ניתוקים נוספים במעין "אפקט דומינו". בהודעה הבהירו המהנדסים כי "הייתה הגדרה לא נכונה של פרוטוקולי התקשורת בתעבורה של המידע".