אי אפשר לחשוב על ניקיון בבית בלי המוצרים של "סנו". יש משפחה אחת ששולטת בחברה הזאת ללא עוררין, אבל מקפידה על פרופיל תקשורתי נמוך. אז בואו נכיר את משפחת לנדסברג, שביחד הם מחזיקים ב-86% מ"סנו".

יוקר המחיה - סיקור N12:

כשהמייסד, ברונו לנדסברג ז"ל, הלך לעולמו, החלו בחברה מלחמות ירושה. מי שזכו במלחמה מחזיקים בחברה כולה: אלכס לנדסברג, בנו של ברונו, והיום סגן יושב ראש הדירקטוריון. איה שחר לנדסברג, נכדתו, גם היא אחת מבעלות השליטה. נכד נוסף, יובל, הוא המנכ"ל. יחד הם שולטים ללא עוררין בשוק מוצרי הניקיון בישראל.

הנה כמה דוגמאות: באקונומיקה, סנו שולטים ב-78% מהשוק. בנוזלים לניקוי רצפות הם מחזיקים ב-68% מהשוק, במרככי כביסה הם מחזיקים ביותר מחצי מהשוק ובקוטלי חרקים למיניהם - 88% מהשוק. ובאילו מוצרים סנו רצו להעלות מחירים? ניחשתם נכון, באלה שיש לכולנו בארון: 7% באקונומיקה, 10% בנוזל רצפות, 6-12% במרככי כביסה ו-6% בקוטלי חרקים. אחרי הלחץ הציבורי הם חזרו בהם.

"סנו" טוענת שהעלייה עליה הצהירו מוצדקת "עקב עלייה במחיר חומרי הגלם ומחירי השינוע", כך מסבירים לנו בחברה. אז בדקנו. למזלנו, "סנו" היא חברה ציבורית.

אז בואו נראה כמה היא מרוויחה: 185 מיליון שקלים רווח נקי ב-2021, ואלה רווחים ל-9 חודשים בלבד. מדובר בעלייה של כמעט 20% לעומת שנת 2020. "סנו" גם הרוויחה הרבה, וגם חילקה הרבה: 86 מיליון שקלים בדיבידנדים היישר לכיס של בעלי המניות. הרוב הולך לבעלי השליטה, משפחה אחת, משפחת לנדסברג, הבעלים.

אז בפעם הבאה כשתקנו את את האקונומיקה של "סנו" ומוצרי ניקיון אחרים, תנסו לזכור לפחות חלק מהמספרים הללו. למרות רווחי העתק שרק הולכים ועולים, הם רוצים לקחת מאיתנו יותר. ובדרך - ממציאים לנו עוד תירוץ קלוש.