מגפת הקורונה האיצה תהליכים ובהם גם אימוץ הרכישות אונליין, בשופרסל נתח המכירות באינטרנט חצה את רף ה-20 אחוז – מדובר בנתח משמעותי במכירות. הקבוצה השיקה היום (רביעי) תוכנית חדשה למועדון הלקוחות שלה והיא מהמרת בגדול על הדיגיטל עם שיתוף פעולה עם פייבוקס.

בשנתיים האחרונות מפרוץ הקורונה, מחזור שופרסל צמח, וב-2020 הגיע קרוב ל-2 מיליארד שקל. החברה שמה דגש על שרשראות האספקה ומתכוונת לחזק עוד יותר את מערך האונליין עם מחסן רובוטי שיוכל ללקט בעצמו כ-2,500 הזמנות ביום שיתחיל לפעול בתחילת שנה הבאה, והשקעה בעל איסוף דאטה ופרסונליזציה של מבצעים. "הטרנד העולמי שהוכיח את עצמו הוא עולם האינטרנט", אמר מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בהשקת מועדון הצרכנות החדש. "עולם חדש שבו מזמינים באפליקציה וההזמנה מחכה ללקוח בפתח הבית. את 2019 סיימנו עם שני מיליארד שקל ואת 2020 עם 3 מיליארד שקל, חלק מהעולם החדש זה הקניות אונליין. לא נחזור ל-2019, אני מאמין שנשמר את הגידול בקניות אונליין גם בעתיד".

אברכהן דיבר גם על מצוקת העובדים בענף. "אנחנו נמצאים בשוק של עובדים, חלקם לא רוצים לעבוד קשה", הוא אמר. "גם אם יציעו לי  1000 עובדים אני אקלוט אותם. אנחנו בגל של ביקושים שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהם. זו הסיבה שאנחנו מתקדמים, אנחנו נמצאים בהרצה של מחסן רובוטי בגודל של 8,000 מטר לליקוט מזון, שיידע ללקט בעצמו 2500 הזמנות ביום. ההרצה תסתיים בסוף השנה ונתחיל להפעיל אותו בתחילת שנה הבאה".

בחברה מדגישים שהם פועלים בשני מישורים, גם בחיזוק האונליין אבל גם ביצירת אינטגרציה וחיזוק הסניפים הקיימים. גם המועדון החדש מיועד בעיקרו לשימוש באונליין ובמובייל, למרות שבחברה מבטיחים להקים מוקד ללקוחות שלא פעילים בפלטפורמות הדיגיטליות.

לדברי החברה, ההשראה למועדון הוא מענקי קמעונאיות בינלאומיות כמו סטארבאקס, אמזון, וולמארט ועוד. המועדון החדש, SUPREME, יאפשר צבירה של מטבעות וירטואליים ללקוחות שיקנו מדי חודש ב-500 שקל ומעלה בקבוצת שופרסל. 100 מטבעות יהיו שוות לשקל וניתן יהיה לממש אותם בכל סניפי קבוצת שופרסל וגם באמצעות הארנק הדיגיטלי של פייבוקס במסעדות ורשתות שמשתפות פעולה עם תו הזהב.