האיש העשיר בעולם אילון מאסק סגר אתמול (שני) את העסקה לרכישתהרשת החברתית טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, בעקבותיה גם מטבע הקריפטו שאותו מאסק מקדם זינק – ב-19 אחוז.

המטבע שהתחיל כבדיחה אומץ על ידי המיליארדר שבזכות הציוצים שלו בחודשים האחרונים העלה את ערכו. "מטבע הדוג'קוין שהתחיל את דרכו בעולם המטבעות הדיגיטליים כבדיחה הפך פופולרי ביותר בזכות דחיפה מהאיש העשיר בעולם", הסביר אסף אלמליח אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות Proxibit. "אילון מאסק כינה אותו לא פעם 'המטבע של העם' ותיאר את אמונתו ביכולת המטבע לשנות את העולם ולהפוך ל'כסף הבא של האינטרנט'".

אלמליח מסביר כי ההודעה על עסקת הרכישה של מאסק מעלה את ההערכות בקרב המשקיעים שישלב את המטבע האהוב שלו ברשת החברתית. "בשלב זה המטבע כבר היה בשליטתו המוחלטת של מאסק, כל ציוץ שלו מפעיל אלפי 'מאמיני מאסק' שרצים לקנות את המטבע ומקפיצים את ערכו בעשרות אחוזים", הוא מסביר. "אך אתמול קרה משהו מעניין, ההודעה אודות רכישת טוויטר לבדה הספיקה ליצור גל קונים למטבע להעלות את ערכו ביותר מ – 19 אחוז". 

אילון מאסק (צילום: AFP, getty images)
אילון מאסק | צילום: AFP, getty images

לדבריו, הסיבה לקפיצה במחיר היא שרבים מאמינים ששליטתו של מאסק בטוויטר תביא לכך שהמטבע ישחק תפקיד חשוב בעתיד של הרשת החברתית וישולב בשירותים שהיא מציעה: "זו לא בהכרח ספוקלציה, מאסק עשה את כבר בטסלה ייתכן שיעשה את זה גם בטוויטר".

דוג'קוין נוצר על ידי מהנדסי התוכנה בילי מרקוס וג'קסון פארמר, והיום שווי השוק שלו  הוא כ-17.5 מיליארד דולר. הקהילה שנוצרה סביבו הקפיצה את ערכו של המטבע. לאורך השנים הערך של המטבע המשיך לעלות, אבל מי שנתן את הדחיפה המשמעותית בחודשים האחרונים הוא מאסק בסדרה של ציוצים בטוויטר שבשיאה הגיע המטבע לשווי שוק של יותר מ-34 מיליארד דולר.

מטבעות ה-meme צברו תאוצה לפני כמה חדשים ומשקיעים רבים, שמונעים מתחושת FOMO  (Fear of missing out), מחליטים להשקיע במטבעות הללו למרות שאין להן ערך אמיתי. "ברגע שיש לך מטבע כמו דוג'קוין שהתחיל כבדיחה ולאורך השנים ייצר מיליארדרים חדשים שהשקיעו כמה דולרים בודדים – זה גורם לאנשים לרצות גם", הסביר עו"ד שאול אדרת, שותף וראש מחלקת פינטק בשבלת ושות' ל-Business בשיא הזינוק של המטבע בסוך השנה שעברה. "אבל צריך לזכור שמדובר באנשים שהשקיעו ממש מוקדם ואמרו מה איכפת לי להשקיע כמה מאות ואולי להרוויח מאות מיליונים בלי לעשות כלום".