השר הבלגי נגד ישראל באירוויזיון: בנג'מין דאל, שר התקשורת בממשלה הפלמית בבלגיה, התייחס בפרלמנט הבלגי להשתתפות ישראל באירוויזיון והביע את מורת רוחו מכך. "מארגני אירועים תרבותיים וספורטיביים צריכים לחשוב האם ראוי לתת לישראל להשתתף כאשר אזרחים חפים מפשע, כולל ילדים ונשים, נרצחים על ידי הצבא הישראלי", קבע דאל.

"לחגוג חגיגה מאחדת ונפלאה כזו יחד עם משתתף שמפר את החוק ההומניטרי הבינלאומי וזכויותיהם של ילדים בסקאלה כזאת זה לא מקובל", המשיך השר הבלגי. "הפתרון הטוב ביותר הוא לא שישראל לא תשתתף באירוויזוין - אלא שישראל תפסיק להרוג קורבנות חפים מפשע, כולל כ-12,500 ילדים".

דאל הוא לא הפוליטיקאי הראשון שמתייחס לנושא ההשתתפות הישראלית באירוויזיון. נושי דאדגוסטאר, מנהיגת מפלגת השמאל השוודית, התבטאה גם היא נגד השתתפות ישראלית: "לתת מקום לישראל על הבמה הזו, זה לא הסימן ששוודיה צריכה לשלוח. ישראל מנהלת מלחמה אגרסיבית נגד ילדים והוריהם, ועומדת לדין על רצח עם". קריאותיהם של דאל מצטרפות לשלל מדינות אירופאיות שהביעו רצון להחרים את ישראל ולא לאפשר למדינה להשתתף בתחרות, או לפרוש במידה וישראל תשתתף - ביניהן איסלנד, אירלנד, ומדינות נוספות.