הדירה השוכנת בקומה ה-23 בבניין מגורים חדש בפתח תקווה נרכשה אחרי שנים של מגורים בשכירות - דירה בת חמישה וחצי חדרים המשתרעת על כ-120 מ"ר. "הדירה עונה על מה שמכונה במקומותינו דירת קבלן, שהתכנון המקורי שלה נועד לנצל את שטחה ליצירת מקסימום חללים", מספרים מעצבי הפנים יפית ודדי ראובני, שאליהם פנתה הבעלים והפקידה בידיהם את פרויקט עיצובה. הבניין מאופיין בתצורת כוכב שיצרה את מתארה כאלכסוני משהו, ובתוך כך גם הכתיבה את פרישת חללה כפי שפגשו אותו יפית ודדי, שנכנסו לתמונה בשלב שבו מחיצות הפנים כבר עמדו על תלן. ואולם, בתוכנית שרקמו בעצה אחת עם בעלת הבית הוחלט לוותר על חדר וחצי לטובת פרישת חלל חדשה שהוגדרה כמתאימה יותר לצרכים ולהעדפות, ואף זיכתה את הדירה בתחושת מרחב גדולה יותר: חצי החדר סופח לסלון והגדיל את שטחו, וחדר השינה אוחד עם שטחו של חדר סמוך תוך יצירת יחידה מרווחת, הכוללת גם חדר רחצה מפנק שהתקבל כתוצר של הגדלת חלל הרחצה הקטן שנכלל בחדר במקור.

דדי ויפית ראובני 01, החלל הציבורי. חמים ונינוח עם
החלל הציבורי. חמים ונינוח עם מרפסת הצופה | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 02, אזור הסלון שבחלל הפתוח. מערך
אזור הסלון שבחלל הפתוח. מערך קיר שבמרכזו משתל | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 03, ג, מבט מאזור הסלון אל המטבח.
מבט מאזור הסלון אל המטבח. הקונזולה מגדירה | צילום: אלעד גונן
 
דדי ויפית ראובני 10, תחושה ניו יורקית בלב פתח
תחושה ניו יורקית בלב פתח תקווה | צילום: אלעד גונן

עוד באתר לעיצוב הבית:

ניקיון וחמימות בו זמנית

הקונספט הרעיוני היה פשוט, נטול גחמות או השראות פרועות. "הכוונה היתה ליצור חלל מגורים נעים, קלאסי ורגוע, שישדר אנרגיה טובה וייתן מקום לאמירה אישית", אומרים המעצבים, ואמנם, הכניסה אליו, שחושפת חלל מרווח עם מרפסת שממנה נשקף נוף קרוב ורחוק, אכן מצליחה להשכיח שבעצם מדובר בחלל קבלני סטנדרטי. חלוקת הפנים הגדירה בו שני אזורים - ציבורי ופרטי: באזור הציבורי ממוקמים מטבח, פינת אוכל, סלון, חדר אורחים ושירותי אורחים, ובאזור הפרטי יחידת השינה, חדר עבודה נוח שמוקם בממ"ד, חדר רחצה נוסף ומרפסת שירות.

החלל הציבורי הוא מרחב פתוח, ומיקום הפונקציות בשטחו עוקב אחר מתארו האלכסוני תוך יצירת תצורת משולש: היישר מול דלת הכניסה נפרש הסלון, מעברה האחד וכמו בהזחה קלה כלפי הסלון שוכן המטבח, ומעברה השני פינת האוכל הממוקמת בפינה שנגזרה ממתאר האלכסון. אל האזור הפרטי מוביל מעבר קצרצר הנפתח לכדי חלל רבוע שבו ממוקמות הכניסות ליחידת השינה ולחדר העבודה.

המסגרת החומרית מאופיינת בניקיון ובחמימות כאחד. קירות החלל נצבעו בלבן, לריצוף האזור הציבורי נבחרו אריחי גרניט פורצלן במראה אבן, ולריצוף החדרים באזור הפרטי נבחר פרקט, ופנלים פולימרים לבנים שהותקנו בתחתית כל קירות הדירה תופרים את אזוריה השונים תוך יצירת רצף ויזואלי ותחושת המשכיות. תאורת החלל מגוונת, מותאמת ייעודית לכל אחד מאזוריו ומשלבת בין ספוטים צמודי תקרה לבין גופים דקורטיביים במיקומים ממוקדים, והצבעוניות הנסוכה בו רגועה בעיקרה: גוונים טבעיים ונוכחות נכבדה למדי של עץ אלון המשמש במרבית פריטי הריהוט והנגרות שעוצבו כקאסטם מייד עם חיתוך גרונג ובמופעי גוון שונים - טבעיים או כהים.

דדי ויפית ראובני 04, המטבח. עיצוב נקי ומינימליסטי
המטבח. עיצוב נקי ומינימליסטי בגוון לבן וחזיתו | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 05, פינת האוכל. שולחן עגול, גוף
פינת האוכל. שולחן עגול, גוף תאורה דקורטיבי | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 06, חדר העבודה הממוקם בממד
חדר העבודה הממוקם בממד | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 09, עיצוב שנועד ליצור סביבת עבודה
עיצוב שנועד ליצור סביבת עבודה נוחה ומסוגננת | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 07, יחידת השינה המרווחת שהתקבלה
יחידת השינה המרווחת שהתקבלה עם איחוד שני חדרי | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני 08, מקלחון שקוף ויחידות ריהוט מעץ
מקלחון שקוף ויחידות ריהוט מעץ טיק בחדר הרחצה | צילום: אלעד גונן

מרחב אינטימי בחלל הפתוח

אזור הסלון משלב בשטחו פינת ישיבה מזמינה, ומרכז הקיר אליו היא פונה חורג מעט קדימה ביחס למישור הקיר כולו, שבו משתלבים מסך הטלוויזיה ואח אינטגרלית. יפית ודדי: "קיר זה הוא למעשה הקיר הפנימי של חדר שבוטל במסגרת השינויים שביצענו בפרישת החלל. את מרכזו תכננו כך שיכיל את הקמין, ואגב כך נוצרו משני עבריו מעין גומחות שנוצלו להכלת מדפים ויחידות אחסון נמוכות". אלה משמשים לתצוגת פריטי נוי שניכר בהם שנבחרו בקפידה, והמופע האסתטי שמייצר מערך הקיר וקונזולה שניצבת מאחורי הספה מגדיר את אזור הסלון כמרחב אינטימי בחלל הפתוח.

המטבח בדירה מגלם ניקיון מינימליסטי, ומשלב יחידת קיר המכילה בתוכה את מכשירי החשמל, ויחידת אי שבמשטחה העליון מותקנים הכיריים וכיור הומוגני מאבן קיסר. החזיתות הלבנות עוצבו בגימור צבע מבריק בתנור, ואת יחידת האי המשמשת גם כדלפק אכילה מלווים שלושה גופי תאורה המשתלשלים מעליה. את פינת האוכל, שמוקמה, כאמור, בפינה זוויתית משהו, עיצבו יפית ודדי תוך ריכוך נוקשותו של הקו הזוויתי כשבחרו עבורה שולחן עגול וגוף תאורה כיפתי המתכתב עמו, ואף נוכחותה של מראה עגולה גדולה המותקנת בסמוך תורמת לכך.

חדר העבודה הוא חלל נעים ופונקציונלי המספק סביבת עבודה נוחה, ויחידת השינה שהתקבלה עם איחוד שני חדרים סמוכים בהחלט מגשימה את מבוקשה של בעלת הבית כשהיא נפרשת כחלל רחב ידיים. המיטה עוצבה עם גב מרופד, יחידות ארונות ומגירות שתוכננו בהתאמה מוקפדת לצרכים מספקות שפע של מקום אחסון, ושילוב רצפת הפרקט החמימה עם הווילונות האווריריים המעטרים את הפתחים מייצר אווירה רכה ורגועה. חדר הרחצה הצמוד מהווה המשך ישיר לאווירה זו, ונחשף כחלל מרווח שפריטי הריהוט בו עשויים מעץ טיק וכל חזותו אומרת נוחות מפנקת. בשפת עיצוב שלא זנחה אף פרט, קטן כגדול, המרפסת המשקיפה אל הנוף אינה נופלת מחלל הפנים וכמוהו מטופלת בקפידה עם פריטים דוגמת עששיות חינניות ההופכת אותה למרחב מזמין. כך היא משלימה פרויקט עיצוב שמימש את מטרתו לייצר מחלל סטנדרטי מרחב מגורים מעוצב כקומפוזיציה אסתטית-אישית נסוכת נועם.

דדי ויפית ראובני, תוכנית הדירה
תוכנית הדירה | צילום: אלעד גונן
דדי ויפית ראובני, תוכנית הדירה 2
תוכנית הדירה | צילום: אלעד גונן
_OBJ_OBJ_OBJ

עיצוב פנים: דדי ויפית ראובני, מעצבי פנים | Reuveni-Home-Styling-Design

במדור הקודם: בית מושקע אך לא מנקר עיניים
לכל הבתים של בית ונוי

הכתבה פורסמה במגזין "בית ונוי"