עונת הרחצה התחילה באופן רשמי וזה אומר שהבריכות הולכות ומתמלאות. אם אתם נוטים לפקוד את הבריכה העירונית באופן קבוע, סביר להניח שיש שאלה אחת שעלתה בראשכם – מה יכול לקרות כשפותחים עיניים מתחת למים? האם באמת חשוב להצטייד במשקפי שחייה? החלטנו לבדוק אחת ולתמיד.

 עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

גירוי בעיניים

במקרה הקל, תסבלו מחוסר נוחות, רגישות ואדמומיות בעיניים. הכלור בבריכה שנועד להגן עלינו מפני חיידקים ונגיפים מזיקים הוא הסיבה הנפוצה לכך אבל יש עוד סיבה לכך. כמות הכלור בבריכה לא מספיקה כדי לסלק גם הפרשות למיניהן מהגוף, כמו שמנים שמופרשים מהעור למי הבריכה. זה לא יהרוג אתכם, אבל זה בהחלט יכול גם לתרום לתחושה לא נעימה בעיניים.

פציעה אבל דווקא פקיחת העיניים יכולה גם היא להוביל לפציעה כיוון שהעין חשופה יותר לזה כשהיא פתוחה, אלא אם כמובן השתמשתם במשקפי שחייה. כשאתם פוקחים עיניים (ללא הגנה) מתחת למים, העיניים חשופות לחדירת לכלוכים ועצמים וגם למכה מאצבע או רגל של שחיין קרוב אליכם.

 זיהום

בבריכה הכלור יכול לעזור להפחית את הסיכון, אם כי בים הסיכון גבוה יותר. פקיחת עיניים מתחת למים יכולה לחשוף אתכם לפתוגנים; חיידקים, נגיפים, פטריות או טפילים מזעריים שיכולים לגרום לזיהום בעין. זיהומים באזור העיניים לרוב יגרמו לתסמינים כמו אדמומיות, דמעת, ירידה באיכות הראייה, רגישות יתר לאור, כאבים והעפעפיים עשויים להתנפח. אנשים שמרכיבים עדשות מגע נמצאים בסיכון גבוה יותר כיוון שחיידקים יכולים להיצמד לעדשה ולהתרבות שם. כדאי להימנע מלהיכנס לבריכה או לים עם עדשות מגע ובהחלט לא מומלץ לפקוח עיניים מתחת למים.

עוד ב-mako בריאות:
>> למה יש לנו כל הזמן פיפי? אולי זה יפתיע אתכם
>> מומחים מזהירים: תסמיני הקורונה השתנו
>> הופתענו: רק אל תעשו את זה לפני סקס

הדרך הכי בטוחה לשחות

אם אתם אוהבים לראות מה קורה מתחת למים פשוט הצטיידו במשקפי שחייה והקפידו לוודא שהמידה שלהם מתאימה לראשכם. אם הם רופפים, מים יכולים לחדור. לחלופין אתם יכולים להקפיד לעצום עיניים בזמן השחייה. וכאמור, לא להיכנס עם עדשות מגע למים, לא בים ולא בבריכה.