מרגישים כאילו העולם סוגר עליכם? כאילו אתם טובעים בחששות וחרדות? כאילו העתיד הוא חור שחור ומפחיד? אין שום בעיה, תקשיבו לנו ותקשיבו לנו טוב: תורידו את כל הבגדים חוץ מהתחתונים, מזגו לעצמכם כוס יין, שבו על הספה בסלון, שימו נטפליקס ותשתו עם עצמכם. הדנים נשבעים שזה עובד, ולא פלא שהם מדורגים באופן קבוע ברשימת האנשים המאושרים בעולם, למרות הקור והחושך.

אימוג'י טרנד סקנדינבי
אפילו יש אימוג'י מיוחד

טרנד בריאות/לייף סטייל חדש בשם Päntsdrunk, מתברר, סוחף לאחרונה את כל החלק הצפוני של העולם, ברמה וכעת יוצא עליו ספר שלם. הטרנד - ששמו כן הוא, שכרות של תחתונים - מכונה גם בפינלנד בשם kalsarikännit, ומקורו במנהג שנועד בכלל להתמודד עם החודשים הקרים והחשוכים בארצות הנורדיות.

לילות קוטביים זו תופעה שבה בחודשי החורף אין כמעט אור יום בנורבגיה, פינלנד ודנמרק, מה שגורם לתושבים רבים מן הסתם להסתגר בבתים החמים והנעימים. הטרנד מנסה להוציא מכך את המיטב, ולעודד את רוחם של הסקנדינבים בקטע של "לא רוצים לצאת החוצה? יותר טוב, הביאו את המסיבה אליכם".

A post shared by Pantsdrunk (@pantsdrunk) on

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

הטרנד מתואר כתופעת טיפוח עצמית, הן נפשית והן פיזית, שהיא "דרך המלך עבור הירגעות מבודדת, התאוששות ושיפור עצמי", שנועדה לסייע לאנשים להתמודד עם אתגרים עתידיים. ספר חדש בשם "Päntsdrunk: The Finnish Path to Relaxation" מתאר אותה לפרטי פרטים:

אחרי יום קשה בעבודה, הסירו את כל הבגדים והישארו בתחתונים בלבד. הניחו חטיפים או דברים מתוקים בהישג יד ליד הספה או המיטה, ודאו שיש לידכם שלט רחוק ומכשיר שמסוגל להתחבר למדיה החברתית, פתחו בקבוק או פחית של משקה אלכוהולי – בדרך כלל בירות בקרב גברים או יין בקרב נשים – ואל תפסיקו לשתות עד שאתם שיכורים. אפשר גם לגלוש באינטרנט, אבל להקפיד להימנע מכל פרט מידע שקשור לעבודה. המהדרין אפילו שמים נטפליקס ברקע, מה שהופך את המונח "נטפליקס אנד צ'יל", ובכן, למרגיע במיוחד.

נשמע כמו אחר צהריים של עצלנות, אבל הטרנד מקפל בתוכו משמעות מעט עמוקה יותר: היכולת לתת לעצמנו רשות להירגע במצב הטבעי ביותר שלנו, ולהרגיש מפוארים ומועצמים – גם כשאנחנו מתביישים בעצמנו או בגוף שלנו. המטרה היא להיפטר מהבושה ולהפוך רגעים של פינוק עצמי למקובלים חברתית.

A post shared by Mackenzie Clench (@mackenzieclench) on

עוד ב-mako בריאות:

>> 6 דברים מפתיעים שהמראה החיצוני אומר עליכם
>> סיוט שהתגשם: הובהלה למיון עם ג'וק בתוך האוזן
>> אכלה יותר ארוחות ביום - והשילה 30 ק"ג  

"לא פלא שפינלנד מדורגת קבוע בטופ 5 של המדינות שאזרחיה הם המאושרים ביותר בעולם", נמסר מהוצאת הספר. " Päntsdrunkיוביל אתכם לחיים בריאים, אנרגטיים ומרגיעים יותר – לא משנה איפה אתם או מתי אתם".

המנהג, אגב, נחשב לעד כדי כך מקובל בפינלנד עד שמשרד החוץ של המדינה הפיק אמוג'י מיוחדים שמתארים אותו, כדי לנסות להסביר לשאר העולם את התופעה התרבותית הזו – דמויות מונפשות של גבר ואישה ששותים בלבוש תחתון, "בלי שום כוונה לצאת החוצה".

_OBJ