מה יותר מדכא מאשר ללכת לשירותים כדי לעשות את מה שנועדתם לעשות ולא להצליח? עצירות אפילו הולכת יד ביד עם דיכאון, כך שגם מצבכם הנפשי יכול להשפיע על הצלחתכם בבית השימוש. אז מה אפשר לעשות כדי לזכות באושר שלכם בחזרה? הנה 11 דרכים להתגבר על מצבי עצירות:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. קחו את הזמן

אנחנו חיים בעידן בו אין לנו זמן לשום דבר, אנחנו רוצים להספיק לעשות הכל ומהר. אבל עם עניינים שבמעיים אי אפשר לזרז את העניינים, כי זה עושה טחורים. אז מה עושים? נוהגים בסבלנות כלפי הגוף, יושבים בשקט ובנוחות ומחכים שתבוא הישועה. ועדיף לא לעשות מולטיטסקינג עם המאמר הזה שאתם חייבים לקרוא, מערכת העיכול צריכה את כל הריכוז שלכם, תקדישו לה זמן.

2. תקבעו לזה זמן ייעודי

לפעמים זה לא מצליח לנו כי אנחנו פשוט עסוקים מדי בשביל זה. העצה של המומחים היא להקדיש לזה זמן לאחר ארוחת הבוקר. בין 15-45 דקות אמורות להספיק לכם.

3. פשוט תעשו את זה

אל תתאפקו יותר מדי עם זה משום שזה יכול לגרום לקשיים מאוחר יותר במהלך היום. כשאתם מרגישים שזה מגיע, כדאי לפנות לתא השירותים הקרוב ולשחרר את זה, אם תתאפקו, הגוף שלכם יתרגל להתאפק וברגע האמת זה יהפוך לעצירות. ואם אתם נבוכים וצריכים תירוץ, פשוט תאמרו שיש לכם שיחה חשובה, מי יפקפק בזה?

4. שתו יותר מים

אם יש לכם פחות מדי מים בגוף, פעילות המעי הדק יכולה להתעכב ולהפוך לאיטית יותר. על אף שמחקרים לא הצליחו להוכיח את הקשר באופן מובהק, שתייה של עוד כמה כוסות מים ביום לא יכולה להזיק לכם.

5. כמה קפה אתם שותים?

אולי באמת כדאי שתשתו איזו כוס קפה שתזרז את ענייני העיכול שלכם. אל דאגה, גם קפה נטול יעזור לכם. עכשיו הקפה של הבוקר נראה הרבה יותר חשוב.

6. תזיזו את עצמכם

יודעים מה עוזר לתהליך עיכול טוב יותר וגם בכלל להיות יותר בריאים? הפתרון לשאלת משמעות החיים – ספורט. אם הייתם צריכים עוד סיבה שסוף סוף תשכנע אתכם לקום מהספה ולעשות לגוף שלכם קצת טוב, הנה היא. עכשיו באמת אין תירוצים, צאו להליכה/ ריצה/ אימון אינטנסיבי, מה שמתאים לכם, זה יעזור לכם באופן מיידי.

עוד ב-mako בריאות:
>> בזמן שישנתם: מה הגוף שלכם עושה ממש מתחת לאף שלכם?
>> מיתוס הסקס: יש לו רגליים גדולות? זה לא אומר כלום
>> מגרד לכם שם למטה? מדריך הפטריות השלם

7. תאכלו סיבים נכון

אבל, הנה החלק הבעייתי, יותר מדי סיבים יכולים לגרום לעצירות. מה שכן כדאי זה לאכול יותר פירות וירקות, וגם דגנים מלאים, אבל לא יותר מדי. אם יש לכם בעיות עיכול וכואבת לכם הבטן, עדיף יהיה להימנע מסיבים בינתיים, משום שהם מעמיסים על מערכת העיכול. תאכלו אותם בחוכמה.

8. תאכלו יוגורט

מה שאנחנו הכי אוהבים ביוגורט זה את החיידקים הטובים האלה שעושים לנו נעים בבטן. אפשר לומר בבטחה שהאחראיים העיקריים בגוף על העיכול שלנו הם חיידקי הפלורה שבמעי, לכן המטרה העיקרית שלנו בחיים צריכה להיות לשמח אותם. תאכלו קצת יוגורט, חמוצים, שמרים או כל דבר שמכיל חיידקים פרוביוטיים.

9. תחשדו בתרופות שלכם

יש מגוון של תרופות שיכולות להשפיע על מערכת העיכול, אם זה משככי כאבים, כדורים נוגדי-דיכאון או אפילו תוספי ברזל. שימו לב לתופעות הלוואי של התרופות שלהם, ואם הן מפריעות לתפקוד היומיומי שלכם, גשו לרופא שלכם. אולי אתם צריכים להחליף תרופה למשהו שיתאים לכם יותר.

10. מה עם בלוטת התריס שלכם?

חוץ מחיידקי המעי, יש גם מנגנון מרכזי לשליטה על חילוף החומרים בגוף, זהו תפקידה של בלוטת התריס. אם יש לכם עצירות מתמשכת, יחד עם תסמינים של חולשה ועייפות כללית, התכווצויות וכאבי שרירים, עלייה במשקל, ירידה בקצב הלב, חוסר יכולת לסבול קור ויובש של העור. תתחילו לחשוד, ותלכו להיבדק.

11. נסו רפואה משלימה

אם הבעיה שלכם עוד לא נפתרה אחרי כל הרשימה שעברנו ביחד, אולי יש פתרון טבעי שיוכל להקל על כאבכם. אם זה שזיפים מיובשים במים או כוס מים עם כפית שמן זית- לכל אחד יש את השיטה שהכי מתאימה לו להשתחרר. ושיהיה לכם בהצלחה.

(מקור)

>> טיגון בריא: איך גם מטגנים וגם נשארים בריאים?