גופן של נשים משתנה ללא הרף במהלך החיים – ולכן זה רק טבעי שנחווה שינויים גם בשדיים. בין שזה עקב הריון והנקה ובין שזה שינויים במשקל, העור והשרירים סביב החזה נמתחים ומתרפים. נוסף על כך, עם השנים גם כוח הכבידה עושה את שלו וככל שהחזה גדול יותר, כך ישנו סיכוי גבוה יותר שהשדיים יצנחו. אז אמנם אתן לא יכולות למנוע את ההזדקנות, או לנצח את כוח הכבידה – אך אתן בהחלט יכולות לאמץ הרגלים בריאים שיסייעו לשמור על הרקמות שתומכות בשדיים. הנה כמה דברים שיכולים לעזור לכן.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

פעילות גופנית

השדיים ממוקמים על שריר החזה הגדול, החשוב לחוזק ולתפקוד הזרוע. "אבל גם כשנשים מתאמנות הרבה ומפתחות שרירי חזה חזקים, זה לא משנה את מבנה השדיים עצמם – שמורכבים מרקמות שומניות ולא משרירים", אומר ד"ר בריאן אוהה, ראש מחלקת ניתוחי חזה ואונקולוגיה בבית החולים סטוני ברוק בניו יורק. עם זאת, חיזוק שרירי החזה ושרירי הגב, הכתפיים והליבה יכול לעזור להפחית מראה של שדיים נפולים, על ידי שיפור היציבה. נוסף על כך, הקפדה על פעילות גופנית יכולה לסייע לנשים לשמור על משקל עקבי ובריא, המונע שינויים בצורת השדיים כתוצאה מעלייה או ירידה דרסטיות במשקל.

מתאמנת (צילום: Jacob Lund, Shutterstock)
לחזק את שרירי החזה | צילום: Jacob Lund, Shutterstock

תנוחת השינה

על פי ד"ר רושיני רג'פקסה, תנוחת השינה יכולה להשפיע במידה מסוימת על השדיים. לטענתה, שינה על הצד עלולה לתרום לשדיים נפולים, מאחר שבתנוחה זו אחד השדיים תמיד מתנודד מטה והרצועות שלו עשויות להימתח.  אם נוח לכן – שינה על הגב יכולה לעזור לשמור על שדיים זקופים, מאחר שהחזה תומך במשקלם. זה אמנם לא יעשה פלאים, אך זה יכול לסייע להפחית מראה של שדיים נפולים.

אישה ישנה (צילום: Daniel_Dash, Shutterstock)
הכי טוב לישון על הגב (אם אין לכן בעיית נחירות) | צילום: Daniel_Dash, Shutterstock
עוד ב-mako בריאות:
>> זה מה שקורה לגוף כשמפסיקים לקיים יחסי מין
>> הגיעה לעשות החלקה וגוונים ויצאה עם צלקות
>> חייכו! מצאנו טריק פשוט להלבנת שיניים בבית

להיגמל מעישון

אם לא היו לכן מספיק סיבות עד כה להיגמל מסיגריות (סרטן הריאה, הזדקנות עור מואצת, מחלות לב וכלי דם) – הנה עוד סיבה טובה. מחקר משנת 2008 שפורסם בכתב העת הרפואי Aesthetic Surgery Journal חשף כי נשים שעישנו היו בסיכון מוגבר לחזה נפול לאחר ההיריון. נוסף לכך, עישון יכול לגרום לפירוק הקולגן בעור, שתורם לצניחת השדיים.

 האם חזייה באמת עוזרת?

אנחנו רגילות לחשוב שחזייה תציל אותנו מפני שדיים נפולים, אך מתברר שזה לא בהכרח מדויק. מחקר צרפתי משנת 2013 שעשה לא מעט רעש בעולם גילה שלבישת חזייה דווקא עשויה לגרום לחזה נפול, על ידי החלשת הרקמות שתומכות בשדיים. עם זאת, החוקרים ציינו כי מדובר במחקר מקדמי, אז יש להביא זאת בחשבון. מובן שלבישת חזייה תשמור על השדיים שלכן זקופים בזמן שאתן לובשות אותה, אך אין ראיה לכך שהיא תגן על השדיים מפני כוח הכבידה בעתיד.

ואם אתן מאוד לא מרוצות מהחזה שלכן ואין לכן בעיה עם חדרי ניתוח – אז ניתוח הרמת חזה עשוי להיות הפתרון עבורכן. במהלך הניתוח, המנתחים מסירים עור עודף ומהדקים את הרקמה שמסביב לחזה. מובן שחשוב להביא בחשבון גם גורמים נוספים כמו עלות, סיכונים וזמן החלמה.