אחרי קמפיין שיווקי מושקע במיוחד, הסתערו השבוע ה"מפוצלים" על בתי הקולנוע ברחבי העולם. הפנטזיה הדיסטופית, שמבוססת על הספר הראשון בטרילוגיית רבי המכר של ורוניקה רות', התבססה כצפוי בראש טבלת שוברי הקופות עם הכנסות של 56 מיליון דולר. אחרי שייפתח ברחבי העולם בשבוע הבא, צפוי הסרט לעבור בקלות את עלות ההפקה (85 מיליון) ולהתחיל לייצר רווחים.

עוד בערוץ התרבות:

אבל לא הכל רווח והפסד בעולם השואוביזנס. כאן חשוב לא פחות למי יש גדול יותר, ובמקרה הזה ל"מפוצלים" יש עדיין הרבה מה ללמוד. הסרט הראשון בסדרת "משחקי הרעב" (אליה הושווה הסרט שוב ושוב במהלך מסע הקידום שלו), גרף 152 מיליון דולר, כמעט פי שלושה. גם כל סרטי "הארי פוטר", "דמדומים" ואפילו "פרסי ג'קסון",  פתחו בצורה מרשימה יותר את דרכם על המסך. כל זה לא אומר כמובן שסרטי ההמשך לא יגיעו כמתוכנן בשנים הבאות או שהם לא יספקו הכנסה מכובדת לאולפני ליונסגייט.

"החבובות: מבוקשות!", הסרט החדש השני של השבוע, הוא מקרה קלאסי של שיבוץ לא נכון על לוח השנה. לא מספיק שבני הנוער נהרו ל"מפוצלים", באולפני "בואנה ויסטה" צפו בעיניים כלות גם בחלק גדול מהמשפחות והילדים הצעירים יותר, בוחרים ב"מר פיבודי ושרמן" המצליח (11.7 מיליון דולר השבוע, 183 מיליון בסה"כ בתוך שלושה שבועות). כל זה מוביל לשורה תחתונה של 18 מיליון דולר בלבד ותהיות רציניות על היכולת של הסרט לכסות את ההשקעה (50 מיליון).

והיה גם עוד סרט אחד חדש השבוע, כזה שהמילה אנדרדוג נראית כמו אנדרסטייטמנט לידו. "God's not Dead" כיוון ישירות אל קהל היעד הנוצרי אדוק של ארה"ב, ואלה שוב סיפקו את הסחורה. הסרט, שמציג את סיפורו של סטודנט שיוצא למאבק בפרופסור לפילוסופיה שאינו מאמין בקיומו של אלוהים, הגיע למקום החמישי עם 8.5 מיליון דולר. במונחים של רווח והפסד, כנראה שההימור על אלוהים הוא עדיין הבטוח ביותר, לפחות בקולנוע.