אם נהיה כנים, כולנו, גם אתם, אוהבים להפיץ שמועות וכולנו, ללא יוצא מהכלל, אחראים לכמות השמועות הבלתי נגמרת. למה? כי אנחנו אוהבים מציצנות, אנחנו אוהבים להרגיש שאנחנו יודעים הכל ובעיקר אוהבים אקשן ותיאוריות קונספירציה. כל זה גורם לנו להיות שותפים להפצת אירועים שלא היו ולא קרו.

השמועות מתחלקות לרוב לשבע קטגוריות שכיחות, המתקיימות בעיקר בוואטסאפ ובשאר הרשתות החברתיות, וחוזרות על עצמן כל הזמן. איפה הייתם למשל כשרדפו אחרי המחבל מתל אביב. ככל הנראה שעסוקים בלדווח דברים לא נכונים. 

דודו זר מת

אחד הסוגים הכי נפוצים שיש אלו השמועות על אנשים שהלכו לעולמם בטרם עת, אנשים שכמובן לא הלכו לשום מקום. כך למשל, נפוצה שמועה על מותו של דודו זר, כמו גם אייל גולן, וחיים משה. שמועות אכזריות יותר אף טענו שדנה אינטרנשיונל, מרגול וירון ברלד שמו קץ לחייהם. טפו טפו, כולם כמובן חיים ובריאים.

כמובן שאת ההשראה לקחנו מחו"ל, שם בכל יום מישהו מת על לא עוול בכפו. ג'סטין ביבר, בריטני ספירס, שר, ג'יי זי ועוד רבים וחיים אחרים, הוספדו בטרם עת.

דודו זר - אירוע בדואר ישראל (צילום: אלעד דיין)
צילום: אלעד דיין

תל אביב הולכת להיות מוצפת בחולדות

אנחנו גם אוהבים להפיץ שמועות על אסונות ובעיות. אנשים אוהבים להביע את דעתם, להתלונן ולייצר מחנות, ואם אין נושא כזה על סדר היום, אז מייצרים. כך קרה שהשמועה על מתקפת החולדיות שהולכת להיות בתל אביב, בעקבות עבודות הרכבת הקלה, זרעו פאניקה בכולנו. בפועל, ישנן כמה חולדות שנצפו מסתובבות בתל אביב, אבל החשש מהשתלטות על העיר, הוסר. כמובן שלפני שקיבלנו את ההודעה על החזרה לשיגרה – היינו עסוקים בלכעוס, להתלונן, לפחד ולהציע פעולות מניעה.

מאותו בית יוצר נוצרה השמועה על באג 2000. שמועה בינלאומית שטענה שעם תחילת המיליניום הכל הולך לקרוס. הפאניקה הייתה גדולה, אנשים השקיעו כסף רב כדי למנוע שום דבר, וכולם האשימו את כולם במחדל. אחרי זה כולם האשימו את כולם בזה שלא קרה כלום.

עוד ב"סברי מרנן":

המחבל הסתובב עם משקפי אינפרה אדום

גם בזמן לחימה, או מצב חירום, אנחנו אלופים בשמועות. הוואטסאפ עובד שעות נוספות וכולם "יודעים" בכל רגע נתון מה קורה ומהי הערכת המצב. נחשפנו לזה כאשר חיפשו את שלושת הנערים וכל הזמן צצו שמועות על מקום הימצאם. כך קורה גם בכל מבצע צבאי גדול, כאשר דיווחים על הרוגים או על כניסה להפסקת אש, לא מפסיקים להגיע. דוגמה נוספת היא השמועה על הפיגוע בגן הילדים שלא היה ולא נברא שגם היא התחילה דרך קבוצת וואטסאפ, כשאחת האימהות חשדה בעובר אורח. אך נראה כי הדוגמה הטובה ביותר היא כאשר התנהל המרדף אחר המחבל, מהפיגוע בתל אביב. ולהלן רשימה חלקית: המחבל השתמש במשקפי אינפרה אדום כדי להרוס את מצלמות האבטחה, המחבל בדרך לעזה, המחבל עדיין בתל אביב, כלב של עוקץ נהרג, המחבל נצפה בהמון מקומות ועוד ועוד.

ברק אדרי הוא הזוכה בגמר הגדול של העונה השביעית

כל פעם לפני גמר גדול ובכלל במהלך תכניות ריאליטי, אנחנו אוהבים להפיץ שמועות שנוגעות לזוכה הפוטנציאלי הגדול או לשאר המתמודדים. כך קרה למשל שברק זכה ואז הפסיד ואז שוב זכה. בסוף הוא באמת הפסיד.

ברק אדרי הוא המקום השני של העונה (צילום: מתוך האח הגדול 7, שידורי קשת)
ראיון ראשון עם המודח הטרי | צילום: מתוך האח הגדול 7, שידורי קשת

ג'יי זי מגיע להופעה בקיץ

כל ינואר זה קורה מחדש. כל האומנים הגדולים של העולם אמורים להגיע להופעה בישראל. לאט לאט הרשימה מצטמצמת ובסוף אנחנו נשארים בעיקר עם אומנים מהעבר. כך קרה שהגעתם של ברוס ספרינגסין, קיילי מינוג, ג'יי-זי ואפילו מיילי סיירוס, נשארו בגדר שמועות בלבד. מכירת הכרטיסים הפקטיבית עדיין בעיצומה.

בראד פיט ואנג'לינה נפרדו

אנחנו מאוד אוהבים רכילות, מאוד אוהבים שמועות והכי אוהבים שהשמועות נוגעות לרכילות. לכן, אנשים נפרדים כל שני וחמישי. אריק בנאדו ואילנה ברקוביץ', לי בירן ודר זוזובסקי ואפילו שי חי ותניה, היו נפגעי משחק השמועות בביצה המקומית שלנו. ובזירה הבינלאומית ניתן למצוא שמות כמו: ג'יי-זי וביונסה, ויקטוריה ודיוויד בקהאם, ברנג'לינה וג'ניפר אניסטון וג'ייסון ת'רו. אף אחד מהן לא ניפרד כמובן, אבל אנחנו בטוחים שעוד צפויים להם פרידות רבות לאורך הזמן.

בראנג'לינה (צילום: Kristian Dowling, GettyImages IL)
אנג'לינה ובראד 1 | צילום: Kristian Dowling, GettyImages IL

מי זאת א.ק.?

אלו ככל הנראה השמועות הכי פיקנטיות. כל פעם שיש פרשייה של הטרדות מיניות, שחיתות, יציאה מהארון, בהן אסור לחשוף שמות, הרשתות החברתיות משתוללות. הספקולציות מרקיעות שחקים, תאוריות הניחושים עובדות שעות נוספות והיצר שלנו לדעת הכל מוביל הרבה פעמים למחול שדים. כך קרה כשדווח על שחקן מפורסם שהטריד, על שר בכיר שנחשד בפלילים, על דמות מוכרת שיצאה מהארון ועל שחקן אמריקאי שחלה באיידס. כך גם קורה היום כאשר חשיפת זהותה של א.ק. הפכה להיות משימת הכלל. התשובות לכל השאלות הן: אתם כנראה כבר יודעים. וגם אם לא, אתם כבר תמצאו לבד את התשובה. השמועות לא פוסחות על אף אחד.

"סברי מרנן": שישי ב-21:30