לדחוף לו בננה לאגזוז, לשרוט לו את הדלת או לשים לו דוקרנים מתחת לגלגלים. אלה רק חלק מההצעות שנותן פנחס לשי על מנת לפתור את בעיית השכן המטריד אליה הוא נקלע. אז איך באמת מתמודדים עם שכן סורר? לכל מצב יש פתרון משלו.

השכן שמשאיר את הזבל בכניסה לבית

מחיפוש מהיר באינטרנט נראה כי זו הבעיה מס' 1 שגורמת לסכוסוכי שכנים. אנשים רבים מתלוננים על כך שהשכן שלהם מחליט כל יום להשאיר את שקית הזבל שלו מחוץ לדלת, במסדרון, ובעצם לחכות שמישהו יוריד את השקית. המישהו הזה זה כמובן אתם. 
מה ניתן לעשות: מהתגובות, נראה שעיקר הבעיה נובעת מחוסר מודעות של השכן לסביבה שלו, ושלרוב אחרי שפונים בצורה מנומסת היא נפתרת. אם הערתם וזה לא נפתר, הרשו לעצכם לקרוע את השקית ולפזר את תוכנה בפתח הדלת של אותו שכן מטריד. כי מה ששנוא עליך לפעמים מוטב לעשות לשכניך.

השכן שעושה קריוקי

החוק היבש אומר שאסור להרעיש בין 14:00-16:00 ובין 23:00-07:00. בשעות הללו אסור לכם לתלות מדפים, לשאוב את הבית, להפעיל מזגן רועש, לשמוע מוזיקה בעוצמה חזקה וכמובן אסור לכם לעשות קריוקי. את הקריוקי אגב, מומלץ לא לעשות אף פעם, כי זה מעצבן בכל שעה. כמו כן, משום מה, החוק מחמיר עם חביטה בשטיחים, ואת זה אסור לכם לעשות כבר משבע בערב. 
מה ניתן לעשות: כאן החוק עומד לצדכם. במידה והערתם לשכנים אך כלום לא השתנה, או שהדבר חוזר על עצמו באופן קבוע, הרגישו בנוח להזמין משטרה. אולי תהיו השכנים המעצבנים שהורסים מסיבות, אבל אין ספק שבמלחמה הזו הצדק איתכם.

עוד ב"סברי מרנן":

השכן שתופס את מקום החנייה

כולנו מכירים את מצוקת החנייה שיש בלא מעט ערים בארץ (עם דגש על אחת ספציפית). נתון שגורם ללא מעט אנשים להשקיע ולשלם יותר על הזכות לדירה עם חנייה. לכן, כשהשכן שלכם חוסם/ גונב/ מפריע לכם בחנייה, יש לכם את כל הזכות בעולם לכעוס. ממש.
מה ניתן לעשות: בהתחלה משאירים פתק מנומס על המגב, אולי אפילו פעמיים, אבל בפעם השלישית ניתן לעבור לצעדים קצת יותר קיצוניים. הנה 1:45 דקות של רעיונות ומוזיקה גרועה ברקע:

פלישה לשטח 

האירועים הללו קורים בעיקר בבתי קרקע שהשטח של הבית שלכם צמוד לשטח של השכנים. זה מתחיל באיזה עץ שהענפים שלו זולגים לאט לאט אליכם, ממשיך בכך ששותלים לכם איזו גדר חיה בשטח ומסתיים בילדים של השכנים שמשחקים כדורגל על הדשא שלך כאילו היה בלומפילד.
מה ניתן לעשות: כרגיל, דבר ראשון מעירים. לאחר מכן, הרגישו חופשי לגזום ענף סורר, או לקחת את הכדור ולהוסיף בעצבים "תביא את הכדור, אין משחק".

מבשלים אוכל מסריח בבית

מכירים את זה שאתם גרים ליד מאפייה והריח שיוצא ממנה על הבוקר מטמטם לכם את המוח? אז בדיוק להיפך! אין יותר מטריד משכנים שאוהבים לבשל אוכל מוזר או אוכל שמורכב ממאכלים מסריחים כמו: כרובית, או איזה דג בתנור. 
מה ניתן לעשות: אנחנו חיים במאה ה-21, ניתן לרמוז בעדינות שהם יכולים להצטייד בקולט אדים.

סקס בקולי קולות 

לילה, הילד שלכם כבר ישן, אתם מכבים את האורות ובדיוק אז, השכנים הצעירים והמתפקדים מינית מהבית ליד, שוב מתחילים לעשות סקס רועש במיוחד. לילד זה לא נעים כי הוא רוצה לישון ונאלץ לסבול רעשים שהוא עדיין לא אמור לשמוע, ולכם זה לא נעים כי ככל הנראה תאלצו להסביר לקטן מה אלו הרעשים הללו, ובגלל שאתם נאלצים להיזכר איך זה היה לפני שהיו לכם ילדים.
מה ניתן לעשות:  אתם מוזמנים לקחת דוגמה מהשכנים הללו:

Hebrew learners, what does it mean? And can you translate and explain the name of the page?http://www.facebook.com/photo.php?fbid=492677147460706

Posted by StreetWise Hebrew - Guy Sharett on Tuesday, March 12, 2013

השכנים שלא מפסיקים לבקש דברים

לבקש סוכר מהשכן זה בסיסי, לבקש כל יום משהו אחר זו כבר הטרדה. החוק הלא כתוב בין שכנים אמנם מתיר להיעזר אחד בשני בעת הצורך, אבל לכל דבר יש גבול. במקרה שהבקשות נהיות תכופות והופכות מסתם כוס סוכר ללהזיז את הארון, לתלות מדפים או לעזור לצבוע, תדעו שהגבול נחצה.
מה ניתן לעשות: בהתחלה לעזור ולאט לאט להתחיל לשלוף תירוצים מבנק התירוצים שהכנתם מבעוד מועד. לא הכנת כזה? זה הזמן.

השכן שמעיר על כל דבר 

אנחנו יודעים שיש בעיה עם הסעיף הזה, הרי גם אנחנו התלוננו כרגע על שלל דברים מרגיזים שהשכנים עושים, ובכל זאת נתלונן גם אלה שמתלוננים. אנחנו מדברים על השכנים ששום דבר לא טוב להם, גם דברים שבכלל לא אמורים לעניין אותם: אור במסדרון, מה אתם לובשים, איזה אוטו יש לכם או למה הילדים שלכם חוזרים בשעה מאוחרת?
מה ניתן לעשות: להתעלם. כי להתלונן זה אופי, ולא ניתן לשנות זאת.

גם אתם נאלצים להתמודד עם שכן בעייתי? עו"ד עמנואל ויזר מסביר מה ניתן לעשות:

לסכסוכי שכנים מספר מאפיינים ייחודיים: 1. מדובר באנשים שבד"כ יצטרכו להמשיך לשתף פעולה ולחיות ביחד, גם לאחר שיסתיים הסכסוך המשפטי. 2. זכויות הצדדים משפיעות בד"כ על חיי היום – יום. 3. הסכסוך בד"כ עוסק בשווי כספי נמוך אבל מעורבים בו מטענים רגשיים כבדים. 4. פעמים רבות מדובר בהתנגשות רצונות בין מיעוט לרוב – לעתים הרוב פוגע בזכויות המיעוט ולעתים המיעוט פוגע ברוב. בגלל המאפיינים הנ"ל, ובמיוחד בגלל הצורך להמשיך ולנהל חיי שכנות, המהלך החכם ביותר ששכנים יכולים לעשות בעת סכסוך הוא לבדוק האם ניתן להגיע להסכמות ולא להתעקש על עקרונות.

עם זאת, לעתים ישנם מי שבמודע ובכוונה רעה פוגעים בזכויותיהם של בעלי דירות אחרים. שכנים כאלה, יראו בכל נכונות לויתור הוכחה לחולשת הצד שמולם ויחמירו את התנהגותם. לכן, במקרים כאלה הדרך הנכונה היא לשים סוף לסכסוך מוקדם ככל הניתן בדרך משפטית, כדי להמעיט את עוצמת הרגשות השליליים שילוו את הצדדים בהמשך. לצורך פתרון הסכסוך, עומדות לרשות הדיירים שתי ערכאות משפטיות. האחת – המפקח על הבתים המשותפים. השניה – בית משפט השלום.

המפקח על הבתים המשותפים רשאי לדון בסכסוכים העוסקים בזכויות המשפיעות על ניהול הבית המשותף: אופן ניהול הבית המשותף, קיום או הפרת התקנון, אופן השימוש ברכוש המשותף והסגת גבול בדירה אחרת או ברכוש המשותף. לבית משפט השלום ניתן לגשת כאשר מדובר בתביעות בגין מפגעים (רעש, ריח וכד') וכן תביעות כספיות בגין נזקים או תביעות בגין הסגת גבול.

הכתבה אינה מהווה ייעוץ משפטי

"סברי מרנן": שישי ב-21:30