סטודנטים מכללה למנהל
סטודנטים מהמכללה למנהל נאבקים למען השומרים בספריה
סטודנטים במכללה למנהל בראשון לציון מתגייסים למען השומרים של ספריית משפטים במכללה במטרה למנוע את פיטוריהם. במכללה טוענים כי הפיטורים נובעים מקיצוצים אך הסטודנטים מתקשים להבין איך עם שכר לימוד של 35,000 שקלים בשנה אותו משלמים הסטודנטים לא ניתן לשלם את שכר השומרים שמסתכם ב-5500 שקלים.  

 "סמי, בן 72, הוא השומר של ספריית משפטים ועובד במכללה כבר 10 שנים והפך לסמל עבור הסטודנטים. לפני שלושה שבועות קיבלו שלושת השומרים בספרייה זימון הגעה לשימוע לפני פיטורים", מספר דוד נחום, יו"ר ביה"ס למשפטים מטעם אגודת הסטודנטים.

"הסטודנטים התרעמו ופנו אליי כדי שנתארגן וננסה לעכב את הפיטורים האלו. כולנו כואבים שיש כאן שלושה אנשים בגילאי 70-72 שעומדים בפני פיטורים ואנחנו רוצים שיקבלו הארכה של כמה חודשים כדי שיוכלו לחשוב על צעדיהם", הוא מסביר.

"התואר שלנו עולה 112,000 שקלים אז איפה הכסף?"

אלון כהן, סטודנט למשפטים שנה ב' יוזם המאבק למען השומרים אומר, "סמי, שומר בספרייה שלנו וכשאני מגיע לספרייה אני יודע שהוא ישאל לשלומי, ייתן תחושה טובה  ויעזור לסטודנטים שצריכים עצה ועידוד", הוא מספר. "בתחילת שבוע שעבר הבנתי שיש קיצוצים ושהוא מוזמן לשימוע לפני פיטורים". כהן ניסה לפנות לגורמים הרלוונטיים במחלקת משאבי אנוש ואצל דיקאן ביה"ס אך לא קיבל תשובות והחליט להתארגן, "פתחתי קבוצה בפייסבוק שאליה הצטרפו עד כה 650 חברים והשבוע התאספנו וניהלנו שיחה עם נשיא המכללה, פרופ' זאב נוימן".

מתגייסים למען השומרים
"תולים שלטים כדי לעורר את ההנהלה". סטודנטים למשפטים במכללה למנהל
לדבריו, בשיחה נאמר להם כי הפיטורים נובעים מבעיות תקציביות שאליהם נקלעה המכללה, "התואר שלנו עולה 112,000 שקלים ל-3 שנים, 35,000 שקלים לשנה, אז איפה הכסף? מדוע הקיצוץ הוא נגד השומרים ולא בכל הרמות"? הוא תוהה.

עוד בלימודים וקריירה:

"המשכורת של שלושת השומרים מגיעה ל-17,000 שקלים וכדי לשנות את רוע הגזרה חשבו לאסוף מגבית של 25 שקלים מכל סטודנט אך כמובן שלא אהבו לשמוע את הרעיון הזה במשרד הנשיא", מוסיף דוד נחום. "אומרים לנו שיש בעיות תקציב אך לשיפוץ בניינים יש מספיק כסף, כרגע אנחנו פועלים כדי להשאיר את שלושת השומרים", הוא מדגיש. בעקבות השיחה אצל הנשיא, שימוע הפיטורים נדחה ליום חמישי הקרוב.

הסטודנטים למען סמי
הסטודנטים נאבקים למען סמי השומר
חשוב לציין כי שלושת השומרים הינם לאחר הגיל הפנסיה והסטודנטים מודים כי מבחינת דיני עבודה המהלך כשר, "אני מבין את התאגיד שצריך להתייעל אבל אני אישית לא מוכן לוותר על השירות בספרייה שיפגע בצורה מהותית. אני מאוד אוהב את סמי שמביא ערך מוסף למכללה ולסטודנטים", הוא מציין.

הסטודנטים התארגנו בימים האחרונים ותלו שלטים ברחבי הספרייה, "סגור לרגל פיטורין" וכרזה אחרת של "ביחד למען סמי" ועוד. "סמי מאוד נרגש מההתארגנות שלנו מהשלטים והתמונות שאנחנו תולים ומקווה שזה יעורר את ההנהלה", מוסיף כהן. 

המכללה למנהל: "החלטנו להפסיק את העסקתם של בודקי תיקים בספריות משיקולים עניינים"

מהמסלול האקדמי המכללה למנהל נמסר בתגובה: "כמו מוסדות אחרים להשכלה גבוהה, גם המסלול האקדמי המכללה למינהל החליט להפסיק את העסקתם של בודקי תיקים בספריות משיקולים ענייניים.  המכללה דחתה את אימוץ הנושא ככל הניתן, בעוד שמוסדות אקדמיים אחרים (חלק מהאוניברסיטאות) נוקטים בשיטה של לוקרים ומצלמות כבר מספר שנים, מבחינתנו הגענו למוצא האחרון.

כמכללה שאינה מתוקצבת, ואשר תקציבה נשען על שכר הלימוד בלבד, עלינו לנהוג תוך ניהול אחראי, והאחריות הנדרשת היא של הנהלת המכללה. זאת, בין  היתר, בהשוואה למוסדות לימוד מתוקצבים (אוניברסיטאות)  בחלקם נערך השינוי זה מכבר. בעקבות האמור לעיל, החליטה המכללה לשחרר שלושה בודקי תיקים בספריות, כולם עובדי שעות וחלקם מעבר לגיל הפנסיה".