ראיון עבודה (צילום: Thinkstock)
"ספרי לנו איזה מזל את" | צילום: Thinkstock

תמצאו אותם בכל משרד אליו תיכנסו: הבחור שתופס את הראש בלחץ "כי הוא נורא נורא עמוס”, הבחורה שמתקתקת את מה שהשאר עושים ביום – ברבע שעה ועוד מוצאת זמן לשייף ציפורניים ואת ההוא שתמיד, אבל תמיד בהפסקת סיגריה. אז איזה מזל יסגור לכם עסקה עוד לפני שתסגרו אחריו את הדלת ואיזה מזל נוטה לנצנצנות? הנה הרשימה המלאה:

מזל טלה
אם חשבתם על שה תמים – טעיתם בגדול: הטלה הוא אדם של אש וגופרית כשזה מגיע לענייני קריירה. מדובר בחומר נפץ אמיתי, בטיפוס אימפולסיבי, אנרגטי ומשקיען, שלוקח ללב ומשתדל להימנע מטעויות. מה עם העצבים? ובכן, נקודת הרתיחה של הטלה נמוכה וכדאי לכם למצוא מקום נוח מתחת לשולחן בבקרים בהם הוא קם על צד שמאל. פתיחות היא לא הצד החזק שלו וקשה לו לראות דברים מנקודת מבטם של אחרים. בן מזל טלה משוכנע שהדרך היחידה לבצע את המשימות היא הדרך שלו. הוא איש צוות נפלא כלפי עמיתים הנמנים עם מעריציו, אבל ברגע שאתם חולקים עליו – זכיתם ביריב עצבני.

מזל שור
מכירים את הטיפוסים האלה, שבישיבת הצוות ממשיכים להתעקש ולא משנים את דעתם גם אם הן נפסלו בזו לאחר זו? מותר לכם להניח שמדובר בבן מזל שור. לפני שתבטלו את דבריו, כדאי לכם לדעת שרוב הסיכויים שהוא העביר את הלילה בהכנות קפדניות לישיבה, אז כדאי להקשיב לדבריו בקצת יותר אהדה. נכון, יש פה עובד עם עוצמה של בולדוזר, אבל גם עם נפש של אמן. משקיען, יצירתי, מפוכח ואיש צוות נפלא במיזמים המנוהלים בידי אנשים עם ראש פתוח.

מזל תאומים
אם מצאתם את עצמכם משלימים את המטלה של השכן למשרד אחרי שכנוע קצרצר - כנראה שפגשתם בבן מזל תאומים ואם קניתם משהו שאתם ממש לא צריכים ממוכר מקסים, תקשורתי, משעשע ואינטליגנטי – ובכן, כנראה מדובר בתאומים. הם מהפנטים, מנווטים את דרכם תוך תמרון הסובבים אותם, ספונטניים ומסוגלים לא רק לשכנע כבשה לקפוץ לביקור אצל הזאב הרעב -אלא גם לצרף את הזאב לטרנד הצמחונות. מדובר בעובד שהוא אלוף עולם בלהשמיע, אך פחות מצטיין בנכונות להקשיב.

מזל סרטן
נכנסתם למשרד שכולו תצלומים משפחתיים ממוסגרים? מזל טוב, אתם במשרד של בן מזל סרטן. בואו לא ניתמם, את הפרצופים שבתמונות אתם כבר מכירים, כי בן המזל כבר הצליח להביא את כל המשפחה למשרד בהזדמנות זו או אחרת. כמו שבטח הבנתם, הסרטן ייטיב לתפקד במשרות שמדגישות את הפן האנושי שלו: מדובר בעובד אכפתי ומסור ששואב השראה מאירועים נוסטלגיים שחווה בילדות. הוא ישקיע את הנשמה בעבודה אם היא תיתן לו תחושה של הגנה וביטחון, אבל יהפוך להפכפך ולביקורתי, ברגע שתכניסו אותו לסביבת עבודה קרה ומנוכרת.

מזל אריה
עובד ממזל אריה הוא האדם הכי נוצץ והכי מרשים בצוות או במפעל ולרוב הוא גם ההצגה הכי טובה במשרד: לא משנה אם הוא המאבטח או השוער – אריה תמיד יותיר בכם את הרושם שהרגע פגשתם את מי שמנהל את העניינים. מלצר אריה או מלצרית לביאה, יוציאו אתכם בהרגשה כי המסעדה כולה בנויה סביבם. ובאמת, האריה הוא עובד סמכותי, כריזמטי, דרמטי ומילותיו קצובות ומשדרות פיקוד. עם נתוני פתיחה כאלה, לא תתפלאו לשמוע שהוא יעשה חיל תחת אור זרקורים, בסביבה מוקפת גלי הערצה.

מזל בתולה
נכנסתם למוסך ופגשתם מכונאי לבוש טיפ-טופ, מצוחצח ברמה שגורמת לכם לחשוב שהוא יוצא מפה לחתונה שלו? חדשות טובות: ברכב שלכם עומד לטפל בן מזל בתולה ואתם יכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות. אין מצב שהוא לא יחדור אל לב לבה של הבעיה, יפתור את התקלה וישיב לכם את מכוניתכם שטופה ונקייה. מדובר במנהל יסודי שיפעל באותו אופן גם אם תשבצו אותו במסעדה, חנות, משרד או לונה פארק. הבתולה סוגד לחוק מרפי ומבחינתו כל מה שיכול להשתבש - ישתבש. זה הופך אותו לאדם קפדן וביקורתי שלט נותן לתיאוריות לבלבל לו את העובדות.

מזל מאזניים
זה הבוס שאתם רוצים לעצמכם: מנהל מאזניים הוא חביב ומקסים, אדם גמיש ופשרן שנמנע מלדרוך על יבלותיהם של הכפופים לו. הוא מצליח להגיע לתפוקה גבוהה בנועם הליכות, טקט ודיפלומטיה ומאוד רגיש לצרכים של העובדים שלו – אבל קשוב באותה מידה גם לדעות ועמדות של עמיתיו ושל הבוסים הגדולים. המצב הזה, בו הוא דואג שכולם סביבו יהיו מרוצים, גורם לו למצוא את עצמו לא פעם תקוע באמצע. כשזה קורה, הוא צריך להיעזר במישהו שיוכל להוציא לפועל החלטות לא פופולאריות.

מזל עקרב
שמועות, הסתודדויות, לחישות, סודות ומניפולציות – אם ככה נראה המשרד שלכם, כנראה שיש עקרב בסביבה. מדובר בעובד רב תהפוכות שאת ההחלטות החשובות במקבל בחדרי חדרים ומאחורי הקלעים. העקרב עצמתי ומסוגל להוביל את אנשי הצוות שלו אל פריחה ושגשוג - ממש באותו אופן שהוא יכול להטביע את הספינה, אם ירצה. פה לא תמצאו חמישים גוונים של אפור – העקרב רואה שחור או לבן והוא לא יחכה בסגירת חשבונות עם האויבים שלו. החדשות הטובות הן שאם אתם בצד הנכון של המשרד – תקבלו ממנו גן של שושנים.

מזל קשת
החיצים של הקשת מכוונים למקום אחד: הרפתקה. בעולם הקריירה, זה מתבטא בעובדה שהוא לא מהסס להזרים את כספו לעסקאות שכולן בורחים מהן כמו מאש ועוד לשכנע אחרים ללכת בעקבותיו. מדובר במנהל אופטימי שיסכים לתת צ'אנס למצבים ולרעיונות שגורמים אחרים היו פוסלים על המשפט הראשון. הוא תמיד יחפש את הדרך בה יש הכי הרבה אקשן, גם אם לא תמיד זו הדרך בה רציתם ללכת או המקום אליו אתם רציתם להגיע. ההרפתקאות מביאות איתן אופקים רחבים וגם ליברליות, שתחבב אותו על העובדים.

מזל גדי
כולנו מכירים את הטיפוס הוורקוהולי, המכור לניהול – זה שחושב על המשרה הבאה שלו ברגע שהתקבל לזו הנוכחית. ובכן, הטיפוס הזה הוא הגדי, שמתנער משיקולים רגשיים ומצליח להישאר קול ולא להיכנע לגחמות. הוא שאפתן, מאורגן, עקבי, יציב, אחראי, מעשי וגם דייקן. הגדי מטפס אל הפסגה עקב בצד אגודל ומנהל את ענייניו על בסיס של כדאיות ופיכחות. מדובר באדם שלא שוגה באשליות, לא מפנטז – ומתנהג כך גם כלפי סביבתו: הוא לא מבטיח את מה שלא יכול לקיים. בזכות העובדה שהגדי לא נסחף - הוא גם לא טובע ומצליח להתייחס למשרה שלו כפלטפורמה להגשמת שאיפותיו: ניהול, ניהול ועוד ניהול.

מזל דלי
אם חיפשתם יס מן – חפשו במזל אחר. הדלי יחלוק עליכם, יתווכח איתכם, יהפוך את הכללים שקבעתם – ובסוף יגרוף אל כיסכם רווחים מפתיעים, שישאירו אתכם חסרי מילים. מדובר בעובד מבריק, חכם ומקורי שממציא את הגלגל מדי בוקר מחדש. בדרך לחידושים וההמצאות הוא יוציא אתכם מהכלים ויטריף אתכם עד שתצאו לשאוף קצת אוויר. כשתחזרו, תגלו שהוא הקפיץ את מפלס הכנסותיכם לגבהים שיכולתם רק לחלום עליהם. מה שנדמה לכם כמו תחזית הזויה של הדלי היום – יתברר להיות העובדה המוצדקת של המחר.

מזל דגים
המילים קריירה ודגים לא ממש נדבקות זו לזו. נסו "יצירה ודגים" או "הגשמה ודגים”, כי קריירה קרה ומחושבת פשוט הפוכה מהדגיגון, שנסחף בכוח הרגש ולא בקול ההיגיון. התכונות הללו לא ישתנו כשתשימו אותו בעמדת הפיקוד והשליטה, גם שם הוא ינהל את ענייניו ברוחניות רומנטית. אם ראיינתם אותו והחלטתם לשכור את שרותיו, הרי שזה עתה הענקתם ג'וב לעובד מקסים וחולמני החף מכל שמץ של חומריות וגשמיות. מצד שני ואם המשרה משוועת לרעיונות יצירתיים, נראה כי הרווחתם בענק.

הערה: מטעמי נוחות נכתבו הדברים בלשון זכר אך מכוונים לבני ובנות שני המינים.

 הביאה לדפוס: איילת רוזן

 עוד באלטרנטיבלי

יש לכם שאלה אישית למיסטיקנים שלנו? לחצו כאן