אין תמונה
החברים של אורן - שישה מיליון, עטיפת סינגל
בעידן הרשתות החברתיות, מתאפשרים לראשונה קשרים חברתיים ועסקיים שלא היו יכולים להתקיים בעולם האמיתי. אלא שיש מי ששוכח שמדובר בכלי בוגדני שיכול גם להפיל את אלה שלא משתמשים בו כראוי. את הלקח הזה למדה על בשרה לאחרונה קלי בלזק, שמנהלת בנק משרות נחשב ומצליח לאנשי שיווק בקליבלנד, אוהיו.

הכל התחיל כשבלזק קיבלה פנייה בלינקדאין מאשת שיווק בשם דיאנה מקוטה (26), שעברה לקליבלנד וביקשה ליצור קשרי עבודה חדשים עם קולגות מהתחום. היא שלחה קורות חיים לבלזק, אך במקום תשובה חיובית או סירוב מנומס היא הופתעה לקבל חזרה אימייל ארסי במיוחד, שתקף אותה על ה"חוצפה והתעוזה" שלה.

"מעולם לא נפגשנו. מעולם לא עבדנו יחד. מסתבר ששמעת שאני מנהלת בנק משרות, והחלט שזה יסייע בצורה מדהימה לקריירה שלך אם אחלוק איתך את 960 אנשי הקשר שלי בלינקדאין – איתך, זרה מוחלטת שאין לה שום דבר להציע לי", כתבה בלזק. "הפנייה שלך לא הולמת, אנוכית וחסרת טאקט. וואו, אני לא יכולה לחכות שכל מחפש עבודה בן 26 ייכנס לרשימת הקשרים האיכותית שלי כדי לעזור לעצמו למצוא עבודה. אני מתה על היהירות של הדור שלך".

עוד בלימודים וקריירה:

למרבה האירוניה, בלזק עצמה נבחרה ב-2013 ל"אשת השנה בתקשורת" על ידי ארגון IABC לעסקים בקליבלנד ובין נימוקי השופטים נאמר כי "בלזק היא לא ציידת ראשים או מגייסת – היא אשת תקשורת בכירה שנהנית לסייע לאחרים במקצוע". היא עצמה אמרה בנאום התודה שלה כשקיבלה את הפרס: "אני רוצה שכל פונה ירגיש כאילו הוא אחי הקטן או אחותי הקטנה, ושאני דואגת להם".

אלא שהאימייל שלה שידר מסר אחר לגמרי: "אני מציעה שתצטרפי לבנק המשרות האחרות בעיר. אה, רגע – אין אחד כזה", היא הוסיפה בסרקזם וסיימה במילים: "אל תכתבי לי יותר לעולם".

"היא יהירה ובריונית"

מקוטה ההמומה לא צייתה לדרישתה של בלזק וכתבה לה שוב ושוב בניסיון להסביר את כוונותיה, אך כל פניותיה לא נענו. בצר לה, היא פרסמה את המכתב כלשונו בטוויטר – ומשם החל הלינץ' האינטרנטי בבלזק.

"היא עשן ומראות. היא לא דואגת ומגייסת כישרונות, היא יהירה ובריונית", כתבו מגיבים שגם קראו לארגון לבטל את הפרס שהוענק לה. בלזק מחקה מאז את חשבון הטוויטר של בנק המשרות שלה, אך חשבון טוויטר פיקטיבי ופארודי עלה לרשת במקומו.

בלזק פרסמה התנצלות רשמית ב-BBC וניסתה להסביר את התנהגותה: "התחלתי את הרשימה מתוך אהבה לתעשיית השיווק, אבל איך שהוא זה הפך לעבודה לכל דבר, והוצאתי את התסכול שלי על האנשים שלהם התכוונתי לעזור. מאות אנשים פונים אליי מדי חודש בבקשה לעזרה, והבקשות שלהם דורשות יותר ויותר מזמני. הפכתי לקצרת-רואי וחסרת סבלנות, וזו היתה טעות.

"המכתב ששלחתי לדיאנה היה גס רוח, לא מקצועי, לא מסביר פנים ושגוי", הוסיפה. "התנצלתי בפניה ובפני אחרים על הטעויות שעשיתי".

מקוטה, מצידה, הסבירה לאתר מקומי בקליבלנד כי פרסמה את המכתב של בלזק רק אחרי שניסיונותיה לכתוב לה לא נענו כלל. "מעולם לא התכוונתי לתקוף אותה אישית רק משום שהיא דחתה אותי. יותר מכל, העניין היה הדרך שבה אשת מקצוע בכירה מתנהגת לאשת מקצוע צעירה, בזמנים שבהם כל כך קשה למצוא עבודה".

אבל מעז יצא מתוק: מקוטה, שאמרה כי קיבלה את התנצלותה של בלזק ומאחלת לה כל טוב, ציינה גם כי "מאז שהסיפור הפך לוויראלי, פנו אליי מאות אנשים מאזור קליבלנד והציעו עבודה. הנטוורקינג וקבלת הפנים הזו היתה שווה הכל". 

>> לא מדברים על עסקים בארוחות משפחתיות