אין תמונה
נפתלי בנט. לא מתרגש

יומיים בלבד לבחירות ומפלגת הבית היהודי לא מפסיקה להיות מותקפת מכל עבר: לאחר שאתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לחדשות 2 שדבריו של בנט על קמפיין הליכוד-ביתנו כביכול נגד הכיפות הסרוגות, הם בגדר "קשקוש", "התנועה" יצאה נגד מספר 14 ברשימה והרב עובדיה טען שזו מפלגה של גויים - הבוקר מגיבים בקור רוח לדברים במפלגת הבית היהודי. "זה שאנחנו מותקפים מכל הכיוונים - זה אומר שאנחנו בדרך הנכונה", אמרו הבוקר במפלגה לחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אנחנו עושים את הדבר הנכון - אם הרב עובדיה יוסף חושב שאנחנו גויים, ולבני חושבת שאנו ימנים מדי ועוצמה לישראל חושבים שאנחנו שמאלנים - מה שבקמפיין נשאר בקמפיין", אמרה הבוקר איילת שקד (הבית היהודי) לחדשות 2 באינטרנט. "אנו גשר בין חילונים ודתיים, גשר שמחבר בין החלקים בעם ולכן כולם מתעצבנים, אנחנו לא לוקחים את זה באופן אישי, זה קמפיין".

באשר לסרטון שעורר סערה של חבר המפלגה גימפל, שדיבר על פיצוץ כיפת הסלע, אמרה שקד כי מדובר בבדיחה בלבד. "הקהל צחק, זה היה בשיעור תנ"ך". בתגובה לטענות כי במפלגה מסתירים חלק מהמועמדים היא אמרה כי "לכל מפלגה יש את הפרזנטורים שלה", וציינה כי גם אורית סטרוק, עליה נשמעה ביקורת שהיא ימנית קיצונית, מתראיינת לדבריה.

אין תמונה
איילת שקד. לא לוקחת ללב

"מה שמתאים ליגאל עמיר לא מתאים לכם"

"לרוצח יגאל עמיר הרי לא חסר זמן לחשוב ותפיסת עולם קיצונית ומעוותת. ישב הרוצח חשב וחשב והחליט להצביע לבית היהודי ואף לקרוא לקרוביו לעשות כן. מה זה אומר על רשימת הבית היהודי?", כתב הבוקר כרמל שאמה-הכהן (הליכוד) בדף הפייסבוק שלו בתגובה לידיעה כי עמיר יצביע למפלגה. "אחיות ואחים יקרים ושפויים, לרוב מה שמתאים ליגאל עמיר לא אמור להתאים לכם".

יושב ראש המפלגה נפתלי בנט האשים אמש בריאיון לפגוש את העיתונות את נתניהו בקמפיין "שפל ומכוער נגד הכיפות הסרוגות", ואף הגדיל לעשות כשאמר שנתניהו עושה את מה שעשו לו אחרי רצח רבין. "אני קורא עכשיו לנתניהו: אדוני ראש הממשלה, אתה חתום על הקמפיין השפל הזה, וזה מזכיר לי בדיוק את מה שעשו לך אחרי רצח רבין", התריס בנט. בליכוד השיבו זמן קצר לאחר מכן ואמרו כי בנט היסטרי ואף "ירד מהפסים".

סערת "פיצוץ כיפת הסלע"

במקביל, לאחר פרסום הסרטון באולפן שישי בו נראה מספר 14 ברשימת הבית היהודי ג'רמי גימפל, מדבר על פיצוץ כיפת הסלע, הגיבו במפלגת התנועה בראשות ציפי לבני בזעם. "המסכה של הסטארטאפיסט המגניב נקרעה מעל פניו של בנט", כתב אמש ח"כ יואל חסון שחתום על עתירת התנועה.

בנט מצדו אמר אתמול בפגוש את העיתונות כי הוא עומד מאחורי כל המועמדים. גימפל אמר בסרטון כי "אם הכיפת, כיפת הזהב - מקליטים אותי אז אני לא יכול לומר מופצצת - אבל בואו נניח שהכיפת הייתה מופצצת, ובמקומה ניתן היה להניח את אבן הפינה של בית המקדש בירושלים. אתם מתארים לכם מה היה קורה?".

הרב עובדיה יוסף: "הבית היגודי"

גם בש"ס, ממנה הבית היהודי לקחה מנדטים רבים, ביקרו אתמול את הצהרות המפלגה. "יש אנשים שחושבים שהם דתיים", אמר אמש הרב עובדיה יוסף בשיעור השבועי שלו, לאחר שאיילת שקד, מספר 5 ברשימת הבית היהודי אמרה שהיא תומכת בנישואים אזרחיים. "קוראים אותם מפד"ל. והנה אנשים קוראים אותם הבית היהודי. זה הבית היגודי! של גויים! הם רוצים לעקור את התורה". בבית היהודי ניסו לשמור על איפוק ואמרו כי הם מעריכים את הרב עובדיה יוסף וכי מטרת המפלגה היא "להיות גשר בין חלקי החברה".