לאחר התבטאותו המרמזת על נכונות לסרב פקודה במקרה של פינוי ישובים מנסה הערב יו"ר הבית היהודי למזער נזקים, הוא כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת ובה טען בין השורות - עשיתי טעות של שחקן חדש במערכת הפוליטית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"בגלל משחקים פוליטיים וספינים ציניים עלול להיגרם נזק כבד לאחדות צה"ל, פתח בנט את דבריו. "רבבות צעירים עלולים לחשוב בטעות שאני קורא לסרבנות. אך העובדות הן כי לא קראתי לסירוב פקודה, לא אצל ניסים משעל ולא בשום מקום אחר אי פעם. 22 שנה אני משרת בצה"ל כלוחם וכמפקד, לחמתי בכל מערכות צה"ל בתקופה זו. בליכוד ובשדה הפוליטי עטו על דברי, סילפו אותם והציגו מצג שווא כאילו קראתי לסרבנות. ובכך, בשביל להרוויח רבע מנדט פגעו באחדות צה"ל. ביום חמישי דיברתי מדם לבי ואני לא מתנצל על דברי, אך אני איש ציבור".

ומה יקרה אם אכן תישמע פקודה שכזו? על כך אמר בנט כי "פקודה לעקור מאדמתו כפר ערבי או ישוב יהודי היא פגיעה בזכויות האדם הכי בסיסיות והיא מעמידה את החיילים בדילמה קורעת לב בין ערכי זכויות האדם מזה ובין ערך הציות לפקודות מזה - זו דילמה קשה מנשוא אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח ואני מתפלל בכל לבי שפקודה כזו לא תינתן עוד לעולם".

"אם כלו כל הקיצים, אני אומר באופן ברור - 'חייל חייב למלא את פקודות הצבא'", הבהיר יושב ראש הבית היהודי.

בדיוק לנפילה הזאת של בנט ציפו נתניהו והליכוד. ההתבטאות של יו"ר הבית היהודי על סירובו להשתתף בפינוי ישובים הביאה למתקפה החזיתית של ראש הממשלה נגדו. "מי שדבק בסרבנות לא יהיה בממשלה שלי", אמר נתניהו בריאיון המיוחד שהעניק לחדשות 2 בסוף השבוע.

בתחילה פרסם בנט תגובה בפייסבוק ובה הכחיש כל קריאה לסרבנות. אך זרם התגובות והביקורות לא איחר להגיע. מי שעומד כרגע בראש המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקרים זכה לקיטונות של ביקורת מיחימוביץ', משרי הליכוד ומראש הממשלה, מ"התנועה" וגם מ"יש עתיד".

על פי ההערכות צפוי בנט לשלם במזומן על ההתבטאות ומפלגתו מאבדת כ-3-2 מנדטים בשל דבריו. הדברים מעוררי המחלוקת היו גם אלה שהביאו את נתניהו לחרוג ממנהגו ולאפשר את הראיונות הנרחבים שנתן לתקשורת אתמול. ראש הממשלה רואה בנפתלי בנט כאיום הגדול ביותר עליו מבחינת הקבר על קולות המצביעים.