ההפתעה הגדולה של הבחירות - יאיר לפיד: למרות מה שניבאו הסקרים, מפלגתו של לפיד "יש עתיד" עוקפת את מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' ומתייצבת כמפלגה השנייה בגודלה בכנסת, עם 19-18 מנדטים לעומת 17 לעבודה - לפי המדגמים. ברגע פרסום התוצאות, פעילי יאיר לפיד במטה המפלגה החלו לרקוד ולחגוג. במדגם חדשות 10 קיבל יאיר לפיד 18 מנדטים ובמדגם הערוץ הראשון הוא קיבל 19 מנדטים. בעמוד הפייסבוק שלו הוא הסתפק וכתב "תודה" לאחר פרסום המדגמים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לאור תוצאות המדגמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם לפיד. "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל", אמר נתניהו בשיחה. "מערכת הבחירות מאחורינו ועכשיו נוכל להתמקד בעשייה למען כלל אזרחי ישראל".

גם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', יו"ר "התנועה" ציפי לבני ויו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט שוחחו הערב עם לפיד. בנט סיפר: "שוחחתי עם לפיד, בירכתי אותו ואמרתי לו שיהיה בסדר".

"המדינה היא שלנו ואנחנו לא מוכנים לוותר"

ובינתיים בכינוס מפלגת "יש עתיד", התרוממות רוח. המתמודדים, שחלקם לא האמינו עד היום שייכנסו לכנסת ה-19, התרגשו לנוכח פרסום המדגם של ד"ר מינה צמח הערב בחדשות ערוץ 2, שהעניק למפלגה הטרייה 19 מנדטים.

הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת יש עתיד, אמר "נכנסנו לפוליטיקה בשביל הרגע הזה, בשביל האחריות הזו. לא נכנסו בשביל השוליים של בית הנבחרים אלא בשביל לשנות. אנחנו רוצים שמערכת החינוך תעשה קפיצה גדולה, שמעמד הביניים יוכל לחיות ברווחה. כפי שהופתעתם מהסקרים תופתעו מהדרך האחראית בה ננהל את המשא ומתן".

"כן מתוקה, את בת של חברת כנסת עכשיו", אמרה יפעת קריב, מס' 16 ברשימה, לבתה שהתקשרה לברך אותה על תוצאות המדגם. "אבל עדיין, את צריכה לחזור לישון". בריאיון לחדשות 2 באינטרנט אמרה קריב: "העם אמר את דברו. המדינה היא שלנו ואנחנו לא מוכנים לוותר, עד שנחזיר את המדינה לאנשים שנושאים בנטל ועובדים".

באשר לכניסתה המפתיעה לכנסת, הגיבה קריב: "אני כמו אצנית מרתון, פועלת לטווח ארוך. אנחנו לא מתכוונים להיות כאן קדנציה אחת. יש הרבה עבודה וזה ייקח זמן. בכל פעם נעשה יותר ויותר".

אין תמונה
ההודעה בפייסבוק, הערב

גם מי שעתידה להיות חברת הכנסת האתיופית הראשונה בישראל, פנינה תמנו-שטה, לשעבר כתבת המשפט של הערוץ הראשון, מחכה בקוצר רוח לתחילת עבודתה בבית המחוקקים. "אני רוצה לקדם כמה שיותר חקיקה שנוגעת בשוויון ודיור בר-השגה. מעמד הביניים מבין ויודע בדיוק מה הוא רוצה. הוא נתן בנו את האמון שלו", אמרה.

"אנחנו אנשים שבאו לעבוד", הצהיר הג'ודוקא לשעבר יואל רזבוזוב, מס' 8 ברשימת המפלגה. "לא כמו אותם הפוליטיקאים שהצביעו להם בעבר. הבאנו לאנשים את התקווה וכיוונו גבוה. על אף הסקרים, ידענו שנביא יותר". ובתור ספורטאי מנוסה, רזבוזוב הוסיף ואמר כי "מי שרוצה להיות אלוף, חייב לחלום על זה".