העם אמר את דברו: העדכון האחרון של מדגם חדשות 2 לפי תוצאות האמת מצביע על התחזקות של הליכוד-ביתנו, המפלגה הגדולה ביותר בישראל, שזוכה כעת ל-33 מנדטים - כך על פי מדגם חדשות 2 בשיתוף מכון דחף וד"ר מינה צמח. מיד אחריה "יש עתיד" עם 18 מנדטים. מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' שלישית וזוכה ל-16 מנדטים. המפלגה הרביעית בגודלה כעת היא ש"ס עם 12 מנדטים ואחריה חמישית הבית היהודי עם 11 מנדטים. לפי התוצאות, גוש הימין זוכה ל-63 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 57 מנדטים. מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי 66.6% מבעלי זכות הבחירה הצביעו - נתון שגבוה ב-1.4% מהבחירות בשנת 2009. 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

התוצאות המלאות על פי מדגם חדשות 2 בשיתוף מכון דחף וד"ר מינה צמח:

הליכוד-ביתנו: 33

יש עתיד: 18

העבודה: 16

ש"ס: 12

הבית היהודי: 11

התנועה: 7

יהדות התורה: 7

מרצ: 6

חד"ש: 4

רע"ם-תע"ל: 3

בל"ד: 3

קדימה: קרובה לאחוז החסימה

מדגם חדשות 2
מדגם חדשות 2 | צילום:

 

מדגם חדשות 2
מדגם חדשות 2 | צילום:

בבחירות 2013 נרשם שיא של עשור באחוזי ההצבעה. עד השעה 20:00 הצביעו כבר 63.7% מבעלי זכות ההצבעה בישראל, נתון שיא ביחס לשתי מערכות הבחירות הקודמות. בשנת 2009 הצביעו נכון לשעה זו 59.7% ו-57% בשנת 2006. "אנחנו שומעים שיש תורים ארוכים בקלפיות, אני והשופט רובינשטיין סיירנו ונוכחנו בתורים האלה - אנשים מגיעים להצביע כל היום", סיפרה לחדשות 2 עורכת הדין אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית. "סך הכל המערכת מתנהלת באופן תקין, ישנם אירועים קטנים שנפתרים מיידית. האווירה מאוד שקטה מאוד רגועה ואין מקרים חריגים".

מדגם חדשות 2
מדגם חדשות 2 | צילום:

אחוזי ההצבעה הגבוהים הטרידו מאוד, ובצדק, את מפלגת השלטון. הערב כינס ראש הממשלה נתניהו ישיבת חירום של אנשי הליכוד, באווירה שהוגדרה "מאוד קשה". נתניהו כינס את יו"ר מטה הבחירות גדעון סער, יו"ר מטה ההסברה גלעד ארדן, יו"ר מטה יום ההצבעה צחי הנגבי ושר האוצר יובל שטייניץ. הפגישה הייתה קשה ושידרה מצוקה גדולה.

בניסיון של הרגע האחרון, הפיץ נתניהו הודעה בדף הפייסבוק הרשמי שלו: "שלטון הליכוד בסכנה, אני מבקש שתעזבו הכל ותצאו עכשיו להצביע מחל. זה חשוב מאוד להבטחת עתידה של מדינת ישראל".