הפתעת הבחירות יאיר לפיד שעומד בראש מפלגת יש עתיד, שזכתה ב-19 מנדטים בבחירות, התייצב הערב מול המצלמות בשעה 20:00 בדיוק מחוץ לביתו בצפון תל אביב מלווה ברעייתו והדגיש בהצהרה ראשונה כי "לא יהיה גוש חוסם". את הצהרתו העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אתמול אזרחי ישראל בחרו בנורמליות ובסוג של שפיות - בחרו בתקווה וחזר להם הצבע ללחיים", הדגיש לפיד בפתח דבריו הקצרים. "יש אמון ביכולת שלנו לעבוד ביחד וליצור מקום טוב יותר". מי שהביא את ההישג האדיר גם ציין ששמח לשמוע את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שערך מוקדם יותר היום: "הוא דיבר על כל הדברים עליהם דיברנו בשנה אחרונה: השוויון בנטל, מעמד הביניים והצורך להציל אותו בחינוך ובדיור - כל מה שבאמת חשוב לאנשים שגרים פה ואוהבים את המקום הזה, ואנו יכולים להמשיך לאהוב את זה ביחד".

על האפשרות שהועלתה ביממה האחרונה לפיה לאחר פרסום התוצאות על גוש חוסם, הבהיר כי הוא "רוצה להוריד את הדבר הזה מהשולחן". לדבריו, לא יהיה גוש חוסם עם "זועביז" (אמר - והתכוון למפלגות הערביות). "אני רוצה להודות לאלפי הפעילים והמתנדבים שהגיעו מכל רחבי הארץ שבאו והסתכלו ואמרו שהם רוצים להקדיש חודשים עם לילות ללא שינה לאפשרות ליצור מקום טוב יותר". לסיום אמר: "היום, יש פה מקום קצת טוב יותר, ואדאג לזה שזה יהיה יותר טוב מזה". לפיד לא התייחס לשאלת כתבים אם יסכים לשבת עם ש"ס בממשלה.

ליברמן: טבעי שלפיד יילך לאוצר

בניגוד לתחזיות הסקרים, "יש עתיד" קיבלה 19 מנדטים - יותר ממפלגת העבודה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ', שהסקרים ניבאו לה את מקום המפלגה השנייה הגדולה בכנסת ה-19. מוקדם יותר, התייחס שר החוץ לשעבר ומספר 2 בליכוד-ביתנו אביגדור ליברמן להצלחה המסחררת של לפיד וכינה אותו שותף "בכיר ולא זוטר".

ליברמן אף העלה השערה כי לפיד יהיה שר האוצר הבא בממשלת נתניהו. "דווקא יאיר לפיד שדיבר המון על מעמד הביניים ועל שוויון בנטל ועל המחאה החברתית טבעי שהוא יתמקד בנושאי פנים וייקח אולי את תיק האוצר, אבל אני סתם כרגע מעלה ספקולציה, זה לא רציני. כל הדברים יהיו סביב שולחן משא ומתן", אמר ליברמן.

לאחר תוצאות המדגמים אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם לפיד. "יש לנו הזדמנות לעשות דברים גדולים מאוד לטובת מדינת ישראל", אמר נתניהו בשיחה. "מערכת הבחירות מאחורינו ועכשיו נוכל להתמקד בעשייה למען כלל אזרחי ישראל". גם יושבת ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', יושבת ראש התנועה ציפי לבני ויושב ראש הבית היהודי" נפתלי בנט שוחחו אמש עם לפיד. בנט סיפר: "שוחחתי עם לפיד, בירכתי אותו ואמרתי לו שיהיה בסדר". לפיד מצדו כתב מיד לאחר הפרסום "תודה" לחברי הפייסבוק שלו וזכה מיד לעשרות אלפי לייקים.